וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלעד גרופ עוסקת בנדל"ן, אבל הרווחים מגיעים מהשקעות פיננסיות בחברת דלק

מאת מיכאל רוכוורגר

16.12.2010 / 6:49

במקביל לפרסום הדו"חות הורידה S מעלות את דירוג האשראי של אלעד: השחיקה בפעילות והתנודתיות בהכנסות, ברווחיות ובתזרימים הביאו להגדלת המינוף



>> מרבית הצרות של יצחק תשובה בתחום הנדל"ן בימים אלה מתרכזות בחברת דלק נדל"ן, הסובלת מנטל חובות של מיליארדי שקלים למחזיקי האג"ח והבנקים. נכון להיום אין לה מקורות נזילים לעמוד בתשלומים.

מצבה של אלעד גרופ והחברות הבנות הפרטיות שלה טוב מזה של דלק נדל"ן, אך היא נאלצת כיום להתמודד עם אתגרים לא פשוטים. היקף ההתחייבויות הפיננסיות (הכוללות תשלומי אג"ח של כ-710 מיליון דולר) של אלעד גרופ נאמד ב-4.1 מיליארד דולר.



על אף שאלעד גרופ מתמחה בהשקעות בנדל"ן, נראה כי אחת ההשקעות המוצלחות שהיא ביצעה היתה בסוף 2008 ובתחילת 2009, כשהיא ניצלה שפל במחיר מנייתה של קבוצת דלק ורכשה כ-2.5% מקבוצת דלק בתמורה כוללת של כ-18 מיליון דולר. לאחר השקעה זו התמזל מזלה של דלק והיא גילתה את מאגר הגז הטבעי תמר ודלית. מאז מניית דלק זינקה ביותר מ-600% ותיק ני"ע של אלעד גרופ זינק ל-88 מיליון דולר.



אתמול הורידה s&p מעלות בדרגה אחת את דירוג האג"ח של אלעד גרופ ושל חברות הבנות שלה מ-a ל-a מינוס עם תחזית דירוג שלילית. במקביל, הוציאה מעלות את הדירוגים מרשימת מעקב עם השלכות שליליות. תחזית הדירוג השלילית נובעת מכך שחלק מתוכנית מימוש נכסים וארגון החובות תלוי גם במצב השוק.



במעלות כותבים כי "ההורדה נובעת מהרעה ביחסים הפיננסיים ועלייה ברמת המינוף. התנודתיות בהכנסות, ברווחיות ובתזרימים השפיעה מהותית על מיצוב החברה. השחיקה ביחסי כיסוי החוב נבעה מהמיתון בארה"ב, וכן ממעורבות בפרויקטים שטרם הבשילו.



"החברה שוקדת באחרונה על תוכנית לשיפור הנזילות ולהקטנת המינוף הפינסי, ואף רשמה הצלחות. הנזילות של אלעד גרופ, להערכתנו, אינה מספקת. זאת על אף צעדים נחרצים שנקטה הקבוצה לשיפור הנזילות".



אלעד גרופ החלה בתוכנית אסטרטגית להקטנת המינוף וחיזוק הנזילות באמצעות מימוש נכסים: היא פנתה לבנקים ולגורמים מממנים למימון וארגון חובות. אלעד גרופ מתכוונת לממש נכסים בהיקף של כמיליארד דולר, שיניבו לה מזומנים של כ-500 מיליון דולר. בנוסף, אלעד us הגיעה להסכמות עם מחזיקי האג"ח לפירעון מוקדם של אג"ח בסך 252 מיליון דולר (כ-70% מהסדרה). זאת באמצעות קבלת מימון ממוסדות פיננסיים.



במעלות רואים בחיוב צעד זה, בצד גיוס הון של כ-70 מיליון דולר במסגרת הנפקת חברה הבת אלעד קנדה. עם זאת, חלק מהתוכנית עדיין תלוי במצב השוק ובשימוש בכספי התמורות להקטנת החוב.



במעלות מציינים עוד כי "גורם תומך נוסף לדירוג הוא ייזום פרויקטים בהיקף של כ-4,200 יחידות דיור בקנדה. הפרופיל הפיננסי ממונף מאוד עם יחס חוב ל-cap (הון עצמי + חוב פיננסי + מסים נדחים) של כ-80%. לחברה יש יחס חוב ל-ebitda של יותר מ-30 (המצביע על קושי לשלם את החובות) ותזרימים אפסיים ואף שליליים.



בנוסף, מציינים במעלות כי תיק השכירות בסגמנט המגורים הוא מגוון, אין תלות בשוכרים, והוא מניב תזרימים יציבים עם תפוסה של כ-95%. המיצוב העסקי מושפע לשלילה גם מהייזום לפרויקטים גדולים בלאס וגאס, סינגפור, ניו יורק ולוס אנג'לס.



אלעד גרופ פירסמה שלשום את תוצאותיה. החברה סיימה את הרבעון השלישי בהפסד של 14.3 מיליון דולר, לעומת הפסד של 19.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. עיקר ההפסד נבע מירידה בהכנסות, וכן מהוצאות מימון גבוהות. את ינואר-ספטמבר 2010 סיימה אלעד גרופ בהפסד של 26 מיליון דולר, לעומת רווח של 32.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully