וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל אובמה הגיש תביעה נגד BP ושותפותיה בגין דליפת הנפט במפרץ מקסיקו

רויטרס

16.12.2010 / 10:29

מומחים משפטיים ציינו כי עד שיגיעו להסדר עלול המשפט להימשך שנים



ממשל אובמה פתח אתמול במאבק משפטי נגד ענקית הנפט bp ושותפותיה בכך שהגיש נגדן תביעה בגין דליפת הנפט החמורה בהיסטוריה של ארה"ב. אם יימצאו אשמות עלול גזר הדין לעלות לחברות מיליארדי דולרים.



הממשל האמריקאי תבע פיצויים ונזיקין מבעלות באר הנפט שדלפה – bp, אנדארו פטרוליום ו-moex – חטיבה של חברת מיצוי. בנוסף תבע הממשל פיצויים מחברת קידוח הנפט טראנסאושן ומחברת הביטוח שלה qbe אנדרייטינג השייכת לבנק לוידס הבריטי עבור חלקן באסון דליפת הנפט במפרץ מקסיקו.



"הצעד שנקטנו היום הוא צעד הכרחי, אבל הוא בהחלט לא הצעד האחרון" – כך אמר התובע הכללי האמריקאי אריק הולדר במסיבת עיתונאים אתמול, והוסיף: "החקירות הפליליות והאזרחיות שלנו נמשכות, והעבודה שלנו היא להבטיח שמשלמי המסים האמריקאים לא יאלצו לשאת בנטל שיקום מפרץ מקסיקו".



התביעה היא הראשונה שהוגשה על ידי ממשל ארה"ב לאחר הפיצוץ באסדת הקידוח ב-20 באפריל. הפיצוץ הביא למותם של 11 עובדים. התביעה הוגשה בבית הדין הפדרלי בניו אורלינס, אשר בימים אלה דן גם בתביעות פרטיות נגד bp ושותפותיה בגין דליפת הנפט.



bp, אשר חזרה לרווחיות ברבעון השלישי של 2010, החלה למכור נכסים כדי לעמוד בעלויות פיצוי הקורבנות וניקוי המפרץ. bp העריכה כי העלות הכוללת תעמוד על 40 מיליארד דולר.



בתגובה לתביעה הודיעה bp כי "התביעה הינה הצהרה מטעם ממשלת ארה"ב בלבד והיא לא כוללת ממצאים המוכיחים שלטענות נגד החברה יש בסיס. bp תגיד להאשמות בזמן שתמצא לנכון ותמשיך לשתף פעולה עם הממשל האמריקאי בחקירותיו".



מומחים משפטיים העריכו כי שני הצדדים יגיעו לכדי הסדר בסופו של דבר – אך ציינו כי עד שיגיעו להסדר עלול המשפט להימשך שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully