וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות הגז המומלצות לפי ברקליס: דלק אנרגיה ורציו; ישראמקו מקבלת "תשואת חסר"

ליאור זנו

16.12.2010 / 10:53

בסקירתו הראשונה של בית ההשקעות מקבלת רציו מחיר יעד הגבוה ב-60% ממחירה הבוקר



בית ההשקעות ברקליס מוציא הבוקר ללקוחותיו תחילת סיקור לסקטור הגז הישראלי, שהפך לאחד המסוקרים ביותר בשנה האחרונה תחת הכותרת "הסיכון גבוה, אך כך גם הפרס". שתי מניות המגזר המומלצות ביותר של ברקליס הן דלק אנרגיה ורציו, הזוכות להמלצת "תשואת יתר". דלק קידוחים ואבנר מקבלות המלצת "תשואת שוק" וישראמקו מקבלת המלצת "תשואת חסר" מבית ההשקעות.



לדלק אנרגיה, החברה האם של אבנר ודלק קידוחים, מעניקים בברקליס מחיר יעד של 1805 שקל - גבוה ב-29% ממחיר השוק שלה, ומניית רציו מקבלת מחיר יעד של 0.8 שקל - גבוה ב-60% ממחירה הבוקר בפתיחת המסחר.



השותפות הנוספות בפרויקטי "תמר" ו"לוויתן" זוכות למחירי יעד מתונים בהרבה: בברקליס מעניקים למניית אבנר מחיר יעד של 2.98 שקל - גבוה ב-20.6% ממחיר המניה הבוקר; מחיר יעד של 14.55 לדלק קידוחים - גבוה ב-8% ממחירה הבוקר; ולישראל מקו מחיר יעד של 0.48 שקלים - גבוה ב-13% ממחיר השוק שלה.



"התרגשות עזה עוטפת את הסקטור, הנוגעת להזדמנות ליצא גז לאירופה ולמזרח. עם זאת, אנו מאמינים כי השוק המקומי תימחר במלואם את הסיכונים התפעוליים הקיימים בסקטור - מלבד במניות רציו ודלק אנרגיה". עם זאת, כותבים בברקליס כי נפח המסחר היומי בשתי מניות אלו אינו גבוה מספיק בשביל משקיעים זרים.



בברקליס כותבים כי "שני הסיכונים העיקריים לדעתנו הם מימון הפרויקטים ובניית תשתיות ליצוא.
כאשר לוקחים את שני סיכונים אלו בחשבון אנו מאמינים שהדרך הטובה ביותר להשקיע בסקטור היא דרך החברה המגוונת ביותר, דלק אנרגיה".



בנוגע לישראמקו, המקבלת המלצת מכירה מבית ההשקעות, מסבירים בברקלי'ס כי "כמו רציו, לישראמקו רק מאגר אחד ובמקרה שלה, מדובר ב"תמר". רוב הקטליזאטורים החיוביים של "תמר" כבר מאחורינו. בזמן שסנקציות כבר הוטלו על הפרויקט, מימונו עדיין לא הושלם. תוצאותיה האחרונות של ועדת ששינסקי ציננו את ההתלהבות". בנוסף, מציינים בברקלי'ס את החוזה שחתמה לאחרונה החברה לישראל עם מתחרתה של "תמר", ספקית הגז המצרית emg, שצפוי לפגוע ב"תמר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully