וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים לחקיקה תדון בהצעת חוק של משה גפני למתן קרן מילגות לסטודנטים

צבי זרחיה

16.12.2010 / 11:15

גורמים פוליטיים: גפני רוצה להראות שהוא דואג לא רק לאברכים



ועדת השרים לענייני חקיקה תדון ביום ראשון הקרוב בהצעת חוק שהגיש יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), להקמת קרן מילגות לסטודנטים.



בכנסת אומרים כי העלאתה של הצעת החוק הזו על ידי גפני בעיתוי הנוכחי נועדה לאותת שגפני אינו פועל רק למען האברכים אלא גם למען הסטודנטים. להערכת חוגים פוליטיים, קידומה של הצעת החוק למען הסטודנטים נועד, בין היתר, לנטרל את הביקורת על חקיקתו של "חוק האברכים".







הממשלה עשויה לדון ביום ראשון בהמלצותיה של ועדה בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, למתן קצבאות לאברכים. לפי ההמלצות המסתמנות, הקצבאות לאברכים ינתנו למשך 3 שנים. סך התקציב הממשלתי למימון החוק יעמוד על 120 מיליון שקל. כמו כן, הקצבה לאברך תעמוד על 1,040 שקל והסיוע יוגבל למשך 5 שנים. לאחר 3 שנות זכאות, יופחת סכום הזאות ל-75% מגודלו המקורי, כלומר קצבה חודשית תגיע לכ-800 שקל בחודש בלבד. ההגבלות הללו לא יחולו על אברך בן 35 שזכאי כיום לקצבה.



כיום משולמת קצבת הבטחת הכנסה ל-11 אלף אברכים שהם הורים ל-3 ילדים לפחות, והם ונשותיהם אינם משתכרים יחדיו יותר מ-1,200 שקל בחודש. על פי ההצעה המסתמנת, אברך יוכל לצאת לשוק העבודה לאחר 3 שנים שהוא מקבל את הקצבה, והוא יוכל להמשיך לקבל את הקצבה אם הכנסותו לא תעלה על 3,000 שקל בחודש.



בג"ץ פסק כי תשלום קצבאות הבטחת הכנסה לא ישולמו לאברכים החל מ-1 בינואר 2011. המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה מתנות את תמיכתן בתקציב ובחוק ההסדרים בחקיקת חוק שיאפשר את המשך תשלום הקצבאות לאברכים.



מנכ"ל חדו"ש, הרב עו"ד אורי רגב, ברך על הדאגה הפתאומית של יהדות התורה לסטודנטים שמגיעה בדיוק כשהדבר חיוני להמשך הקצבאות לאברכים. לדברי רגב, "צריך לעזור לסטודנטים ובמקביל חייבים לבטל את קצבת הבטחת ההכנסה לאברכים. מדובר באחת מהתמיכות המזיקות ביותר למשק. הקצבה גורמת ישירות לכך ש-11 אלף אברכים ו-11 אלף נשותיהם נשארים מחוץ לשוק העבודה. בכך היא מהווה פיגוע מתמשך בכלכלה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully