וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש לאחר החלטת אריסון להעביר דירוג החברות הפרטיות למידרוג - S&P מעלה תחזית הדירוג ל"יציבה"

ערן אזרן

16.12.2010 / 12:01

מעלות העלתה גם את תחזית הדירוג של בנק דיסקונט ל"יציבה" ואישררה מחדש דירוג הבנק על ilAA-



חברת דירוג האשראי s&p מעלות פירסמה הבוקר שינויים בדבר דירוג לבנק , בנק ובנק מרכנתיל. תחזית הדירוג של בנק הפועלים הועלתה ל"יציבה" מ"שלילית" בשל שיפור בביצועים התפעוליים. כמו כן, אושרר דירוג מנפיק ilaa+ (הדירוג הגבוה ביותר). גם לבנק דיסקונט/מרכנתיל אושרר דירוג ilaa- (דירוג גבוה), וכן תחזית הדירוג עלתה ל"יציבה" בשל שיפור בתוצאות התפעוליות.







הדירוג של בנק הפועלים על ידי מעלות נעשה לאחר שבעלת השליטה בבנק הפועלים, שרי אריסון, החליטה בחודש שעבר להעביר את הדירוג של החברות הפרטיות בקבוצתה מ-s&p מעלות למידרוג. הדירוג של מידרוג לקבוצה, המחזיקה בבנק הפועלים וב, גבוה יותר, ועומד על aa3 (מקביל ל-aa מינוס של מעלות) בעוד שדירוג s&p מעלות הוא a.



במעלות כתבו כי "פעולת הדירוג משקפת את הערכתנו כי הפרופיל הפיננסי של בנק הפועלים משתפר באופן הדרגתי כתוצאה מהשיפור בסביבה המקרו-כלכלית בישראל. במיוחד, החששות שלנו מפני הידרדרות באיכות תיק האשראי של הבנק לא התממשו בעוצמה ממנה חששנו. כתוצאה מכך, הבנק מתחיל לבנות בחזרה את רווחיותו ואת בסיס ההון שלו לרמה ההולמת את הדירוג הנוכחי".



מחד, במעלות הזכירו גורמים תומכים בהעלאת הדירוג של הפועלים, כשבראשם מבנה המקורות ופוזיציית הנזילות ההולמים שלו ובסיס ההכנסות. מאידך, ציינו במעלות את פרופיל
סיכון האשראי של הבנק, שהוא עדיין גבוה יחסית ומאופיין ברמה גבוה יחסית של חובות בעייתיים וחשיפה גבוהה לקבוצות לווים גדולות במשק. כמו כן, ציינו הסוקרים, כי הם גם בוחנים בזהירות את התחלופה הגבוהה בקרב ההנהלה הבכירה בתקופה האחרונה, שיוצרת חוסר ודאות לגבי שינויים תפעוליים ואסטרטגיים.



בדומה להפועלים, אישררה מעלות מחדש גם דירוג ilaa- לבנק דיסקונט, וכן העלתה את תחזית הדירוג ל"יציבה". "שיפור בתחזיות הצמיחה של הכלכלה הישראלית בשנה האחרונה תרם, לדעתנו, להתייצבות התוצאות התפועליות של בנק דיסקונט והבנק שבבעלתו המלאה, מרכנתיל דיסקונט", כתבו כלכלני מעלות. "התחזית היציבה משקפת את הערכתנו כי הפרופילים הפיננסים של הבנקים משתפרים בהדרגתיות כתוצאה משיפור באקלים הכלכלי בישראל. במיוחד חששות לגבי איכות הנכסים לא התמששו במידה שצופתה".



בנימוקיהם להעלאת התחזית, ציינו במעלות כי מצב ההון של בנק דיסקונט הוא אחד החולשות המרכזיות שלו, שכן הוא עדיין לא הצליח להגיע ליחס של 7.5% הון ליבה ראשוני עד לסוף שנת 2010. מכלל הבנקים הגדולים, דיסקונט הינו היחיד שטרם הגיע ליעד זה. אף על פי כן, ציינו הכלכלנים כי לבנק אפשרויות רחבות לגיוס הון נוסף בכדי לעמוד בדרישות" (באחרונה הבנק גייס כ-73 מיליון דולר). במעלות העריכו את מצב ההון של דיסקונט כמתון בלבד, המשתקף ביחס ההון המותאם לסיכון של על 5% נכון ל-30 ביוני 2010, לאחר התאמות שנעשו עקב ריכוזיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully