וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק אובמה נפגש עם בכירי עולם העסקים האמריקאי על מנת לעודדם לגייס עובדים

ניו יורק טיימס

16.12.2010 / 12:18

אובמה האכיל את המנכ"לים והתחנף אליהם - ללא זכר לביקורת החריפה שהטיח בהם בתחילת כהונתו



אם בשנתיים הראשונות שלו כנשיא ארה"ב, הטיח ברק אובמה ביקורות חריפות בעולם העסקים האמריקאי ובוול סטריט, כיום כבר אין לביקורות אלה זכר. במשך 4 שעות של פגישות שנערכו אתמול, אובמה קרא לקבוצה של מנכ"לים מובילים בארה"ב לחזור לגייס עובדים ולהשקיע כספים. אובמה האכיל אותם, חיזר אחריהם והציג עצמו כשותף נלהב למאמצי המגזר הפרטי להשיב את הכלכלה לאיתנה.







אובמה הזמין את 20 הבכירים להצטרף אליו בבלייר האוס, מעבר לכביש מהבית הלבן, לסדרת דיונים שנגעה לסחר, רפורמות מס, חינוך, ועידוד חברות להשקיע. "התמקדנו במשרות ובהשקעות, והם הביעו אופטימיות כי יחדיו נצליח להזרים חלק מהמזומנים שלהם לשוק", אמר אובמה לעיתונאים בעודו הולך בחזרה לבית הלבן.



עם הנוכחים בפגישה נמנו קנת שנו, מנכ"ל אמריקן אקספרס, רוברט וולף, נשיא ubs, אריק שמידט, יו"ר ומנכ"ל גוגל ואינדרה נואי, יו"ר ומנכ"לית פפסיקו, המיליארדרית פני פריצקר, ג'פרי אימלט, יו"ר ומנכ"ל ג'נרל אלקטריק, ג'ון צ'יימברס, מנכ"ל סיסקו, פול אוטליני, מנכ"ל אינטל, ובריאן רוברטס, יו"ר ומנכ"ל קומקאסט. בעת כניסתו למפגש, אמר אובמה לעיתונאים כי הוא מקווה לקבל רעיונות חדשים מהמנהיגים על האופן בו יש לעודד צמיחה כלכלית.



אובמה פתח את הפגישה עם הצעת ענף זית. "מי מכם סביב השולחן מייצגים את הייחודיות של ארה"ב, את המיטב של הרוח היזמית שלנו, וברצוני להפיג כל רעיון שבכוונתנו להגביל את הצלחתכם", אמר למנכ"לים המכונסים, לדברי בכיר ממשל שנכח בפגישה. "ברצוננו לעודד אתכם, כיוון שכשאתם מצליחים, כך גם ארה"ב", הוסיף.



כמה מהבכירים אמרו כי קיבלו בברכה את המפגש פנים אל פנים, וההזדמנות לטהר את האווירה, אחרי שנה בה נראה היה כי הבית הלבן ווול סטריט מצויים במלחמה. "בשני הצדדים נאמרו דברים שלא היו צריכים להיאמר, ולא קידמו את שיתוף הפעולה", אמר יו"ר האניוול אינטרנשונל, דיוויד קוט, בהגיעו לבלייר האוס. "אני נותן לנשיא הרבה קרדיט שהיה מספיק 'גבר' כדי לומר 'בואו נתחיל מחדש'".



"כולנו רצינו לפסוח על האווירה העימותית", אמר מנכ"ל בואינג ג'יימס מקנירני לאחר הפגישה. "כולנו התנצלנו, והחלטנו שאנחנו ממשיכים הלאה". המשתתפים תיארו את הפגישה כיעילה - הם פסחו על ההפסקה המתוכננת, והחליטו לעבוד במהלך הארוחה.



עם זאת, היו גם כמה טונים צורמים בפגישה, בהם גם תסכולו של אובמה ממה שהוא כינה קצר בין מה שהוא והמנכ"לים מדברים עליו פנים אל פנים, ומה שהלובי העסקי אומר על הבית הלבן ועל אובמה עצמו בקונגרס. בין היתר, הוא ציין כי שתדלנים לעתים קרובות מתלוננים בפומבי בפני נציגים בקונגרס וחותרים תחת מאמציו הכלכליים של הבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully