וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העלאת שכר המינימום - חיסול העסקים הקטנים"

נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה, יהודה אלחדיף, מזהיר מההצהרות על המאבק להעלאת שכר המינימום. "ההצעה תחסל את היצרנים הקטנים בתעשייה הישראלית"

"העלאת שכר המינימום תביא לחיסולם של היצרנים הקטנים בתעשייה הישראלית ואנו מתכוונים לפעול לסיכולה בכל דרך אפשרית", מזהיר היום (חמישי) נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה, יהודה אלחדיף.

לדברי אלחדיף, המגעים אותם מקיים יו"ר ההסתדרות להעלאת שכר המינימום ב-300 שקלים, ייקרו את עלויות השכר של היצרנים הקטנים במאות מיליוני שקלים ויביאו רבים מהם לפשיטת רגל. "זהו מהלך בלתי אחראי שסופו יהיה פיטורים של אלפי עובדים וחיסולה של התעשייה הקטנה בישראל", הוסיף.

"לא יתכן שבעוד העסקים הקטנים נאנקים תחת מצוקת אשראי הולכת וגוברת ומתמודדים עם ירידה ביצוא וביצור התעשייתי במשק, יטילו על המעסיקים עול נוסף העלול למוטטם כליל. בעוד קרן המצוקה למפעלים, שהוקמה על פי הסכמות השולחן העגול בשיאו של המשבר הכלכלי, לא הוקמה ולא העבירה ולו שקל לסיוע לעסקים, וההוראה לאיסור חריגה ממסגרת אשראי מקשה ומצמצמת את פעילותם של העסקים הקטנים החסרים עתודות מזומנים, רוקחים בהסתדרות ובאוצר מזימות להוסיף ולהכביד את העול על המעסיקים", אומר נשיא התאחדות המלאכה והתעשיה.

יהודה אלחדיף מזכיר כי למרות מצבם הקשה גילו המעסיקים אחריות יתרה כלפי עובדיהם והסכימו להגדיל את ההפרשות לפנסיה, הוצאה שמכבידה מאוד, בפרט על העסקים הקטנים והבינוניים. "הפרסומים בתקשורת על הסכמתם של להב וארגון לשכות המסחר להעלאת שכר המינימום מעציבים ומדאיגים. נותני השירותים והסוחרים אינם רואים לנגד עיניהם את המעסיק היצרני הקטן הנאלץ להתמודד עם עליות מטורפות במחיר חומרי הגלם ועם יבוא זול ההולך וגדל ואשר מולו היצרן הישראלי נותר חסר הגנה", אומר אלחדיף ומוסיף כי דרישת להב לקבלת דמי אבטלה והכרה בקופת פיצויים לעצמאים בתמורה להסכמתם למהלך הנואל, תהיה בבחינת לעג לרש – הוא בעל העסק שיקרוס בעקבות העלאת שכר המינימום, ואכן יזדקק לדמי אבטלה ופיצויים.

לדבריו, פעולותיה של ההסתדרות יהפכו את ישראל למדינת נותני שירותים ויחסלו כליל את המגזר היצרני הקטן והבינוני האחראי על כ- 40% מהתוצר התעשייתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully