וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צחי מרקור משתלט על יורוטרייד המחזיקה נדל"ן בשווי 440 מיליון שקל במערב אירופה

רם עוזרי

16.12.2010 / 14:13

מחזיקי האג"ח ביורוטרייד יקבלו 16 מיליון שקל, אג"ח סחיר ב-20 מיליון שקל, 20% מהחברה ואופציות



איש העסקים צחי מרקור, בעליה של קבוצת החניונים הגדולה בישראל, רוכש את השליטה בחברת יורוטרייד. מרקור ישקיע 20.5 מיליון שקל ברכישת 60% ממניות יורוטרייד. מרקור ימכור ליורוטרייד חצי מאחזקותיו בשתי חברות בנות המחזיקות יחד 11 חניונים תמורת 62.5 מיליון שקל, ובהמשך צפוי לממש אופציה למכירת יתרת האחזקה תמורת סכום זהה.



כחלק מההסדר עם בעלי האג"ח ביורוטרייד, נקבע כי מחזיקי האג"ח יקבלו, עם השלמת ההסדר, תשלום במזומן של 16 מיליון שקל וזאת כנגד פירעון אג"ח שברשותם.



כמו כן, יתרת האג"ח בסכום כולל של 20 מיליון שקל תישאר כאג"ח סחיר של החברה. מחזיקי האג"ח יקבלו אופציות סחירות לתקופה של 3 שנים ובסך של 12 מיליון שקל וימירו את כל יתרת איגרות החוב ל-20% מהון המניות של יורוטרייד, כך שלאחר ההמרה יחזיק מרקור ב-60% ממניות החברה, בעלי האג"ח יחזיקו ב-20% מהמניות ובעלי המניות הנוכחיים, עמית ביאל ובועז קמר, יחזיקו ב-20% הנוספים. מתווה ההסדר נחתם ע"י מרקור וחברת יורוטרייד וקיבל את אישורו של הנציג הכלכלי אשר מונה על ידי מחזיקי האג"ח.



לאחר השלמת העסקה תתבצע הנפקת זכויות של יורוטרייד, ולאחריה תשקיע יורוטרייד 50 מיליון שקל בקרן השקעות שמקים מרקור כפלטפורמה לרכישת חניונים ונדל"ן בארה"ב ובקנדה. בכך מתכוון מרקור לנצל גם את הפלטפורמה של יורוטרייד לרכישת והשבחת חניונים בצפון אמריקה. מרקור בוחן בימים אלה כניסה לעסקאות חניונים בהיקף של מאות מיליוני דולרים בארה"ב, ולאחרונה הוא נמנה על המשקיעים הפוטנציאליים המביעים עניין ברכישת חברת אזורים, ואף הגיש הצעת רכש לרכישת השליטה באזורים על פי שווי חברה של כ-750 מיליון שקל.



יורוטרייד מחזיקה 16 נכסי נדל"ן במערב אירופה, מתוכם בתי מלון, בנייני משרדים ומבנים תעשייתיים בגרמניה ובהולנד. השווי הכולל של נכסיה הבלתי שוטפים של החברה, על פי דוחות הרבעון השלישי של 2010, עומד על 440 מיליון שקל. מרקור הסכים, במסגרת ההסדר, למכירת בית מלון בגרמניה, על פי התנאים שסוכמו באסיפת מחזיקי האג"ח האחרונה של החברה, ההסדר כפוף לאישור מחזיקי האג"ח. החברה הציגה רווח תפעולי של 15.5 מיליון שקל בשלושת הרבעונים הראשונים של 2010, והפסד נקי מיוחס לבעלי מניות של 8.5 מיליון שקל באותה תקופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully