וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הורה למשרד הפנים לאפשר לחקלאי הערבה להעסיק 57 תאילנדים נוספים

עמירם כהן

16.12.2010 / 16:07

מכסת העובדים הזרים בישובי הערבה לעונת היצוא כרגע היא 343 - 90 פחות מהמותר בחוק



שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים נאווה בו אור, הורתה למשרד הפנים להתיר למושבים החקלאיים בערבה התיכונה להעסיק 57 עובדים זרים נוספים, בשל המחסור בעובדים בחקלאות בישובי הערבה, שנוצר בשל חסמים בירוקרטיים. בית המשפט המחוזי כשבתו כבית דין לעניינים מנהליים, קבע כי מכסת העובדים הזרים שאושרה לישובי הערבה לעונת היצוא היא 433, בעוד שבפועל מצויים במשקים 343 עובדים וחסרים 90 עובדים זרים להשלמת המכסה.



השופטת בן אור פסקה כי מאחר שהחקלאות בערבה מצויה בשיאה של עונת היצוא, כאשר לא ניתן לקיים דיון לגופה של העתירה במהירות המתחייבת בשל שביתת הפרקליטים, יש לקבל את בקשת החקלאים לאפשר להם להעסיק 57 עובדים זרים נוספים ממאגר העובדים הזרים שבידי משרד הפנים.



פסיקת בית המשפט התקבלה בשבוע שעבר, אך רק אתמול (יום רביעי) הורה אהרון בראזני ממינהל ההגירה במשרד הפנים, לבצע את החלטת בית המשפט ולהעביר את העובדים למשקים החקלאיים.



יו"ר הוועדה החקלאית במושבי הערבה התיכונה, חיים חבלין, בירך על החלטת בית המשפט. לדבריו, ההחלטה תאפשר לחקלאי הערבה המייצאים תוצרת חקלאית טרייה ביותר ממיליארד שקל לשנה, לבצע את יצוא הירקות, התבלינים, התמרים ותוצרת חקלאית נוספת כפי שהתחייבו לקניינים ברחבי אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully