וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר בתל אביב ננעל בשיא נוסף

16.12.2010 / 16:47

יום המסחר האחרון בשבוע באחד העם ננעל במגמה חיובית כשמדד ת"א 25 חצה בפעם השנייה את רמת 1,300 הנקודות עם עלייה של 0.5%. ת"א 100 הוסיף 0.7% לערכו

יום המסחר האחרון בשבוע הסב נחת למשקיעים כאשר מדד ת"א 25 חצה בפעם השנייה את רמת 1,300 הנקודות, ות"א 100 המשיך לשייט בהנאה מעל רמת 1,200 הנקודות. מדד ת"א 25 הוסיף כ-0.5% במהלך היום והגיע ל-1,304 נקודות. בסיכום שבועי התחזק המדד ב-0.9%. בדומה לו, גם מדד ת"א 100 נסחר בעליות, תוך שהוא מוסיף לערכו 0.7% וחוצה את 1,207 הנקודות. מתחילת השבוע עלה המדד ב=-1.3%.

מדד מניות חמשת הבנקים הגדולים טיפס ב-0.4% ובסיכום שבועי ננעל ללא שינוי. מדד מניות הנדל"ן גדל גם הוא ב-0.4%, ובשונה מהבנקים, סיים את השבוע בתשואה של 1.4%. מחזור המסחר היומי באחד העם הסתכם ב-1.5 מיליארד שקל.

מקרו ישראל

מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר עלה ב-0.1% - כך פירסמה אתמול הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הכלכלנים חזו כי מדד חודש נובמבר יעלה בכ-0.2% בממוצע. מתחילת השנה, עלה מדד המחירים לצרכן ב-2.3% וב-12 החודשים האחרונים מסתכמת האינפלציה ב-2.3%. על פי נתוני המגמה לתקופה זו, קצב הגידול השנתי של מדד המחירים לצרכן הגיע ל-4%; של המדד ללא דיור ל-4.2%; ושל המדד ללא דיור וללא ירקות ופירות ל-3.3%. יעד האינפלציה הממשלתי עומד על 1%-3% בשנה.

הכלכלנים סבורים כי נגיד בנק ישראל סטנלי פישר אינו צפוי לעלות את הריבית בסוף החודש. "הנגיד לא יעלה את הריבית מכיוון שסעיף הדיור נותר ללא שינוי. מחירי הבתים יורדים, ואין לחצים המחייבים אותו להעלות את הריבית", הסביר אמש שלמה מעוז, כלכלן מקרו ראשי באקסלנס. גם רונן מנחם מיחידת ההשקעות והאסטרטגיה, החטיבה לנכסי לקוחות וייעוץ בבנק מזרחי טפחות סבור, בדומה למעוז, כי הריבית תישאר על כנה. "לנוכח מדד המחירים לצרכן, שעלה ב-0.1% בלבד בחודש שעבר, המשך התחזקות השקל כנגד הדולר והותרת הריבית בארה"ב ללא שינוי, ריבית בנק ישראל תישאר ללא שינוי בפעם שלישית ברציפות בחודש הבא", אמר בתגובה למדד.

מדד מנהלי הרכש לחודש נובמבר פורסם אתמול, והצביע על עלייה של 1.4 נקודות לרמה של 59.0 נקודות. המדד הצביע על התרחבות בפעילות זה החודש הרביעי ברציפות, שבולטת בייחוד בחודשיים האחרונים, לאחר שבמאי-יולי המדד הצביע על התכווצות בפעילות התעשייתית.

מקרו עולם

המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת: טוקיו עלתה ב-0.2%, בומביי עלתה ב-1.1% ושנחאי סיימה בירידה של כ-0.5%. מגמה מעורבת נרשמת בשעה זו בבורסות אירופה, לקראת פגישת מנהיגי האיחוד האירופי היום בבריסל. פאריס יורדת ב-0.2%.

מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה ב-0.1% בחודש נובמבר, בעקבות עלייה במחירי המזון והאנרגיה. במקביל, דיווח הבנק הפדרלי של ניו יורק כי פעילות הייצור בניו יורק (מדד האמפייר סטייט) עלה בדצמבר מעל תחזיות הכלכלנים.

סוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) העלתה היום את דירוג האשראי של ממשלת סין לטווח הארוך, ונימקה את ההחלטה בניהול המוצלח של ממשלת סין את המשבר הפיננסי. סוכנות הדירוג העלתה את הדירוג ל-AA מינוס לעומת A. לדברי S&P, העלאת הדירוג משקפת גם את פוטנציאל הצמיחה של סין והשיפור במצבה התקציבי.

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הודיעה היום כי תבחן הורדה אפשרית של דירוג האשראי של ספרד בשל חששות בנוגע לצרכי המימון ורמות החוב של המדינה. מודי'ס מחזיקה בדירוג Aa1 לאג"ח של ספרד. החוב של ספרד עלול לתפוח בשל העלויות הכרוכות בהיוון המגזר הבנקאי בעוד שהפיקוח המוגבל על תקציבי הרשויות המקומיות שוחק את יכולתה של הממשלה המרכזית "להשיג שיפור מבני יציב במאזני הממשלה", מסרה מודי'ס. "מודי'ס מאמינה שהסיכונים המצוינים לעיל מהווים סיבה טובה לבחינת הורדה אפשרית של דירוג האשראי של ספרד", אמרה קתרין מוהלברונר, אנליסטית במודי'ס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully