וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן רולס: "אין פיתרון קסם למחירי הדירות המשתוללים"

TheMarker Online

16.12.2010 / 17:09

"המחירים הם 'חבית חומר נפץ מתקתקת'; הפיתרון - שיווק קרקעות ל-100,000 יח"ד שייבנו תוך שנתיים"



"פיתרון הקסם למחירי הדירות המשתוללים? העלאת מס הרכישה לדירות להשקעה? שטייניץ אתה מנותק" - כך אמר היום ערן רולס, מבעלי מרכז הבנייה הישראלי.




"מחירי הדירות בישראל הם 'חבית חומר נפץ מתקתקת', הפיתרון היחידי הוא שיווק של קרקעות ל-100,000 יח"ד שיבנו תוך שנתיים ויגדילו את ההיצע ויורידו את המחירים. השר שטייניץ מתעסק בזוטות של העלאת מס הרכישה למשקיעים. אסור לשכוח שב'דירות המשקיעים' מתגוררים בשכירות ילדים ומשפחות שום שאין להם יכולת לרכוש דירה בעצמן, לאן הם ילכו אחרי שהדירות ימכרו? מי מסוגל לשלם היום כל כך הרבה כסף לדירת 4-5 חדרים במרכז הארץ? שטייניץ אתה כבר לא באקדמיה. אתה שר עם תפקיד ביצועי. מספיק עם היחצנות ותתחיל לדאוג לקרקעות לבנייה", הוסיף רולס.



את הדברים אמר בתגובה להודעת האוצר אשר מעלה את מס רכישה על דירה שנייה ומעלה - 5% עד מיליון שקל, 6% עד 3 מיליון, 7% לדירות שמעבר לכך, כך בישר היום שר האוצר במסיבת עיתונאים מיוחדת, שהועברה בשידור חי באתר themarker בהשתתפות שר האוצר, שר השיכון, אריאל אטיאס, יו"ר רשות המסים, יהודה נסרדישי ומנהל מינהל מקרקעי ישראל, ירון ביבי. העלאת מס הרכישה נועדה לצנן את שוק הנדל"ן ולהסיט דירות להשקעה לדירות לזוגות צעירים ועל ידי כך להגדיל באופן עקיף את היצע הדירות בישראל.



כמו כן, בישר השר על צעד שני במטרה לבלום את עליות המחירים ולהגדיל את ההיצע - הוראת שעה לשנתיים: דירות שיימכרו יזכו בפטור ממס שבח - גם אם לא עברו ארבע שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully