וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי המים לא יועלו בינואר 2011

TheMarker Online

16.12.2010 / 17:54

פורום תאגידי המים: "רשות המים עלולה להפוך לרשות הכבאות הבאה"



מחירי המים לא יועלו ב-1 בינואר 2011 כפי שתוכנן - כך עולה מסיכום בין יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) לבין הממונה על התקציבים באוצר אודי ניסן. גפני טען כי העלאת תעריפי המים במשך שנה אחת היא גזירה קשה מדי לציבור. יצויין כי בתחילת 2010 הועלו תעריפי המים ב-25% וביולי המים התייקרו ב-5% במקום ב-16% כפי שתוכנן מראש. בינואר 2011 אמורים היו מחירי המים להתייקר ב-2.7% נוספים.



בישיבה שנערכה היום במועצת רשות המים, הזהיר יו"ר פורום תאגידי המים כי המצב בו "משגעים" את הציבור בשינוי התעריפים - הוא בלתי נסבל; "המצב עלול להביא לחיסול הרפורמה המבורכת במשק המים", אמר קוכמייסטר.



יו"ר פורום תאגידי המים, דוד קוכמייסטר, הודיע היום (חמישי) בצהריים למועצת רשות המים כי אם יוחלט על העלאת התעריפים הן לצרכנים והן לתאגידים (המחיר אותו משלמים התאגידים למקורות) – עלולה רשות המים להפוך לרשות הכבאות השנייה, בעוצמת המחדל הלאומי שיגרמו מעשיה.



יו"ר הפורום ומנכלי התאגידים הזהירו את חברי מועצת רשות המים כי לכל אחד מהם יש אחריות אישית, בהחלטה שהוא מקבל מתוקף השפעתה על משק המים בישראל.



בנושא צמצום תאגידים, האשים תא"ל אשר לוי (נציג הציבור במועצת רשות המים) את ראשי הרשויות, שהם אלה שהתנגדו להקמת תאגידים אזוריים, ואל לבוא בתלונה שיש הרבה תאגידים. פורום המנכ"לים הודיע שהוא תומך בהמלצת משרד האוצר לצמצם את מספר התאגידים ל 19 .



"לא ייתכן שעדכון התעריפים, מתבצע פעם נוספת, הדבר משגע את אזרחי המדינה ואת התאגידים עצמם", אמרו משתתפי הישיבה, והוסיפו כי "הציבור והתאגידים רוצים יציבות ולכן אסור להעלות את המחירים ולממן את תוכנית ההשקעות של מקורות מתקציב המדינה".



מנכ"לי התאגידים הזהירו את פרופ' אורי שני, יו"ר רשות המים, כי עליו לקבל החלטה בנושא התעריפים, שתיקח בחשבון, גם את השפעות הבצורת ותעריפים נוספים שבכוונתו להטיל על הציבור.



בפורום סיכמו כי "המשך המצב שבו משגעים את הציבור, עלול להביא לחיסול הרפורמה המבורכת במשק המים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully