וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דב בהרב: "כולנו יודעים שישראל מדרדרת בחינוך הטכנולוגי"

TheMarker Online

16.12.2010 / 20:40

מנכ"ל אמדוקס הפורש בפורום מנכ"לי היי-טק של המי"ל: "זו תופעה חמורה ביותר שמסכנת את עתיד המדינה"

פורום מנכ"לי הייטק של המי"ל קיים היום (ה') את האירוע המסכם לשנת 2010. באירוע, תחת הכותרת "סוד ההצלחה בניהול" נאמו נאמו חמישה מנכ"לים מרכזיים ביניהם: ערן לסר, מנכ"ל משותף גו'ן ברייס הדרכה ומטריקס גלובל; אריה סקופ, מייסד מיקרוסופט ישראל; דב בהרב, מנכ"ל אמדוקס היוצא; אבי גבאי, מנכ"ל בזק וזאבי ברגמן, מנכ"ל נייס מערכות.


דב בהרב , מנכ"ל אמדוקס היוצא, בחר להתחיל את דבריו בכנס המי"ל דווקא בחוויותיו מהפרישה: "ב- 4 בנובמבר הפסקתי לעבוד ונדהמתי לגלות שאמדוקס זה לא כל העולם. יש הרבה אנשים מחוץ לאמדוקס. גם התחתנתי לאחרונה וגילית שזה נחמד לפנות זמן למשפחה. זה נחמד שלא צריך לדאוג לכל העומס ולכל הלקוחות. למשל, מישהו סיפר לי שעוד שבועיים נגמר הרבעון, לא ידעתי".



עוד אמר בהרב בכנס המי"ל: "אחד הדברים הבסיסיים שמנהל צריך לטפל בהם זה הגדרה של יעוד. למשל באמדוקס זה לאפשר לספקי השרות הגדולים בעולם לבנות יחסים טובים ורווחיים יותר עם הלקוחות שלהם". בהרב הדגיש כי "המשפט הזה, התמים לכאורה, החוכמה בו זה בעיקר מה שהוא לא אומר. אנחנו מטפלים בחברות שרותיות, לא בחברות שמייצרים מוצרים ולא ללקוח הסופי. חשוב להתרכז במספר מטרות שאתה יכול למנות אותן על כף יד אחת ולהיות מוכנים לאכזב בכך שאתה לא עושה דברים אחרים. תמיד יהיו אנשים שיהיו מאוכזים ממה לא הושג".



כתשובה לשאלה על מצב החינוך הטכנולוגי בישראל, אמר בהרב כי "כולנו יודעים שישראל מדרדרת בחינוך הטכנולוגי. בעיניי זו תופעה חמורה ביותר שמסכנת את עתיד המדינה. כלכלה של מדינה תלויה בהשכלה של המדינה. העובדה שהיכולת של מערכת החינוך בישראל ליצר חינוך טכנולוגי הולכת ונחלשת זו סכנה חמורה ביותר שתשפיע על כולנו. חברות נוספות דומות לנייס, קומברס ואמדוקס לא יהיו פה עוד עשרים שנה. אני כמנ"כל אמדוקס לא עשיתי שום דבר בעניין הזה, אני צריך להכות על חטא. עכשיו כשפרשתי יותר קל. חייבים להרתם וליצור פעילות בתחום הזה, ואני מוכן לפעול בתחום הזה".



אריה סקופ, מייסד מיקרוסופט ישראל ומשקיע בחברות הזנק, התחיל את הרצאתו בכך ש"מנהל הוא נגזרת של האופי שלו. האופי משפיע על הצורה שהוא מנהל. ראיתי מנהלים ותיקים שמגלים חוסר מנהיגות, ומנהלים צעירים שעושים עבודה מצוינת. התכונה הראשונה שאני חושבת עליה בהקשר הזה היא יושר. יושר זה לא ממש שצוברים ניסיון, זו תכונה מאוד בסיסית, מאוד חשובה. אנשים אוהבים לעבוד עם מישהו שמאמינים לו".

  • עוד באותו נושא:
  • דב בהרב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully