וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפורמה: רווחים גדולים לקופות ובתי החולים

רוני לינדר-גנץ

17.12.2010 / 7:14

יום המהגר הבינלאומי /ביטוחי בריאות



>> לפי בדיקה שערך מרכז המידע והמחקר של הכנסת, אם פרמיית הביטוח הנוכחית שמשלמים העובדים (1-1.5 דולרים ביום) תישאר בעינה - יגדל תקציב קופות החולים ביותר מ-50 מיליון שקל, וגם אם תהיה עלייה בהוצאות הטיפול בעקבות הזמינות והשירות הטובים יותר בקופות - הן צפויות להרוויח מהמהלך.

רן כהן, מנהל מחלקת מהגרים וחסרי מעמד בעמותת רופאים לזכויות אדם, אומר כי "מהגרי העבודה הם אוכלוסייה אטרקטיבית ומשתלמת כלכלית לביטוח רפואי. מדובר באנשים צעירים ובריאים מהממוצע. הם מגיעים לישראל לתקופה מקסימלית של חמש שנים ושלושה חודשים. כלומר, הם לא יזדקקו בעתיד לטיפולים גריאטריים וסיעודיים, ולבסוף - טיפול רפואי בתאונות עבודה מכוסה ממילא על ידי תשלום מס חודשי נפרד לביטוח הלאומי".



גם בתי החולים צפויים ליהנות מהשינוי הביטוחי. "הטיפול במהגרי העבודה עולה כיום הרבה כסף לבתי החולים, כי כל אותם אנשים חולים שלא מקבלים טיפול נאות בזמן, מגיעים לחדרי המיון כשמצבם מידרדר, ומאושפזים תחת חוק זכויות החולה במצבי חירום", אומר כהן. "רבים מהאשפוזים האלה לא מכוסים על ידי חברות הביטוח והופכים לחובות אבודים. לפי הערכות מדובר במיליוני שקלים בשנה. ברגע שהביטוח יהיה בידי הקופות - הרפואה הראשונית תהיה ברמה גבוהה יותר ותמנע מאנשים להידרדר ולהגיע לאשפוז".



מלבד העובדים הזרים בעלי האשרה, חיים בישראל עשרות אלפי עובדים זרים בלתי חוקיים שאין להם אשרת עבודה. רובם המכריע אינו מבוטח כיום בביטוח פרטי. כשהם נזקקים לטיפול רפואי, הם בדרך כלל פונים למרפאה של רופאים לזכויות אדם ביפו, מגיעים לחדרי המיון או נוסעים למזרח ירושלים לקבלת טיפול זול בהרבה בבתי החולים שם.



ברופאים לזכויות אדם מסבירים כי עובדים אלה אינם נכללים ברפורמה כדי שלא לתקוע מקלות בגלגליה ולהפחית את סיכויי התרחשותה, שכן שאלת העובדים הלא חוקיים סבוכה מאד מבחינה משפטית וטכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully