וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה חודשים של תשואות חיוביות בגמל נקטעו בנובמבר

נועם בר

17.12.2010 / 7:14

יורם מנחם מאקסלנס גמל: "הגופים בענף מבינים שאפיק האג"ח מיצה את המהלך ומתרכזים במניות". באנליסט מעדיפים כרגע לשבת על הגדר



>> נובמבר קטע רצף של חמישה חודשי תשואות חיוביות בענף הגמל. הסיבות לכך הן מגווונות. שוק המניות שירד בנובמבר יותר מ-2%, יחד עם עליית תשואות באג"ח הקונצרניות והממשלתיות בעיקר בטווחים הארוכים, הביאו לכך שענף הגמל סיים את החודש שעבר בתשואות שליליות של 0.26%-0.9%.



קופת בר יציב של בית ההשקעות הדס ארזים הניבה את התשואה הטובה ביותר: תשואה שלילית של 0.26%. גם בית ההשקעות אנליסט הצליח לייצר תשואות טובות יחסית, כשהקופות שלו סיימו את נובמבר עם תשואה שלילית של 0.35%. מהצד השני, קרן ההשתלמות של הראל והקופות של בית ההשקעות דש הניבו בנובמבר את התשואות הנמוכות בענף - תשואות שליליות של 0.8%-0.9%.

רפי קסל, מנהל ההשקעות הראשי באנליסט, מסביר את הצלחתו היחסית: "על אף שבדרך כלל שיעור המניות אצלנו גבוה מהממוצע בענף, דווקא בחודשים האחרונים האחזקה המנייתית שלנו היתה נמוכה מ-25%, כשהאחזקה המנייתית בענף נעה סביב ה-30%".



גורם משמעותי יותר שעזר לאנליסט בנובמבר היה אפיק האג"ח. "בתקופה האחרונה העדפנו להשקיע באג"ח קצרות. בריביות שיש כיום, אנחנו מעדיפים לשבת על הגדר". גם בבית ההשקעות אקסלנס, שהקופות שלו הניבו בנובמבר תשואות של 0.6%-0.7%, מציינים כי בחרו להשקיע באג"ח קצרות.



"נפגענו פחות באג"ח הקונצרניות, כי היו לנו אג"ח קצרות. הגופים בענף עסוקים כיום בהכנות לשנה הבאה ומתבצרים באג"ח קצרות, מאחר שהם מבינים כי אפיק האג"ח מיצה את מהלך העליות שלו ומעדיפים להתרכז במניות", אמר יורם מנחם, מנהל הגמל באקסלנס.



כדי להתמודד עם ירידת האטרקטיביות של אפיק האג"ח מתכוונים באקסלנס לשנות את מדיניות ההשקעות בקופות הגמל ובקרנות הפנסיה ל-2011. הם מתכוונים להגדיל את תקרת המניות המותרת בקופות הגמל.



דרך נוספת שנוקטים באקסלנס היא הגדלת ההשקעות בתחום קרנות הפרייבט אקוויטי. "להערכתנו, המגזר הזה ייתן בעתיד תשואה עודפת. ההשקעה שלנו כיום בקרנות האלה נמוכה ומסתכמת בעשרות מיליוני שקלים - וזה יגדל. הקרנות האלה מאופיינות בכך שבשנתיים הראשונות לא רואים הרבה רווח, ואחר כך מגיעה התשואה. זה מתאים להגדרה של חיסכון ארוך טווח", אמר מנחם.



בשונה מהאפיקים המרכזיים בשוק ההון שירדו בנובמבר, הדולר התחזק ב-1.4%. בית ההשקעות אלטשולר שחם הוא הנהנה העיקרי מכך. החשיפה שלו למט"ח היא הגבוהה בענף, 17%, לעומת ממוצע ענפי של 9.2%. למרות זאת, תשואות הקופות של אלטשולר שחם הניבו תשואה שלילית של כ-0.6%.



מתחילת 2010 מובילות קופות ילין לפידות את התשואות בענף הגמל. הקופות האלו הניבו תשואה מצטברת של כ-14%.



גם בהסתכלות ארוכת טווח של שלוש שנים, מובילה הקופה של ילין לפידות עם תשואה של 30%. את מגזר ההשתלמות מובילה קרן דש אקונומיסט עם תשואה של מצטברת של 31.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully