וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוואות הבעלים לאלומות הולכות וגדלות

מאת נועם בר

17.12.2010 / 7:14

ב.ט.ח העבירה השבוע לבית ההשקעות הלוואת בעלים רביעית של 1.1 מיליון שקל ללא ריבית



>> ב.ט.ח הזרימה השבוע לאלומות 1.1 מיליון שקל שניתנו כהלוואת בעלים ללא ריבית וללא כל תמורה. זו הלוואת הבעלים הרביעית השנה של ב.ט.ח לאלומות והחמישית מאז אמצע 2009. ב.ט.ח היא חברה בבעלות הקיבוצים, שאחד הנכסים העיקריים שלה (מלבד ב.ס.ס.ח וחלק מקרן הפנסיה הוותיקה עתודות) הוא בית ההשקעות אלומות ספרינט שמוחזק על ידיה ב-69%.



בסך הכל הזרימה ב.ט.ח לאלומות 2.65 מיליון שקל, כש-2.4 מיליון שקל מהסכום שהוזרם הם ללא ריבית וללא כל תמורה של בית ההשקעות אלומות. ההלוואה הראשונה שהיתה בהיקף קטן של 250 אלף שקל ניתנה בריבית של 6%, אך עדיין לא נפרעה לב.ט.ח.

למרות הלוואות בעלים שקיבלה אלומות מב.ט.ח, ועל אף מכירת קופות הגמל של בית ההשקעות בסוף השנה שעברה שהכניסה לו מיליון שקל - אלומות סגר את הרבעון השלישי של השנה בגירעון בהון החוזר של 2.47 מיליון שקל. המזומנים של החברה הצטמקו ב-76% ל-722 אלף שקל בלבד וההפסד מתחילת השנה תפח ל-2.8 מיליון שקל. בית ההשקעות אלומות מפסיד ברציפות זו השנה החמישית.



באלומות הסבירו בעבר שזיהו כי הבעיה היא המותג שלא היה מוכר והחליטו להגדיל את מחלקת השיווק והמכירות, מה שמעמיס על החברה הוצאות הנהלה בטווח הקצר. בינתיים עזבו את אלומות תשע קרנות נאמנות שהיו אצלו בהוסטינג. בית ההשקעות מאור לוסקי הוציא ממנו שש קרנות נאמנות בהיקף של 300 מיליון שקל, ובית ההשקעות מור החליט גם הוא על הוצאת 370 מיליון השקלים שנמצאים בשלוש קרנות נאמנות שהתארחו באלומות. אם לא די בכך, חריגות שעשה אלומות בניהול ההשקעות גרמו לו לחטוף במאי האחרון מהרשות לניירות ערך קנס של 173 אלף שקל.



לפני חצי שנה היה נראה כי יש אור בקצה המנהרה. אז דווח כי סייבל השקעות חתמה עם ב.ט.ח על רכישת השליטה באלומות. בסייבל סיפרו על תוכניות מרחיקות לכת שיש להם לשיקום בית ההשקעות הכושל. ואולם לאחר בדיקת נאותות שביצעו בסייבל החליטו על ביטול העסקה. בינתיים מניית אלומות ספרינט נמצאת בשפל היסטורי ואתמול היא נסחרה במחיר של 3 אגורות, 85% פחות מהשיא שרשמה ב-2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully