וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1.9 מיליון שקל לדירת ארבעה חדרים לחרדים

רנית נחום-הלוי

17.12.2010 / 7:14

ניתוח עסקה



העסקה: החברות פסגת טל וצמרת העיר זכו במכרז של מינהל מקרקעי ישראל לחכירת קרקע בשטח של כ-22 דונם במתחם שנלר תמורת 161 מיליון שקל, לא כולל מע"מ והוצאות פיתוח. בעלי החברות, שלמה אברהם טייטל ושמואל מנחם נרקיס, המשתייכים לחסידות גור, יבנו במתחם 218 דירות, כפי שמאפשרת תוכנית בניין עיר, בתחשיב של כ-740 אלף שקל קרקע ליחידת דיור. ההערכות הן שהחברות ימכרו דירת 100 מ"ר החל בכ-1.9 מיליון שקל.

מיקום: מתחם שנלר הוא המבוקש ביותר בקרב המגזר החרדי בירושלים. הוא ממוקם ברחוב מלכי ישראל, סמוך לשכונת מקור ברוך, רוממה וכרם אברהם. עד סוף 2008 פעל במתחם המחנה הצבאי של פיקוד העורף וחיל הרפואה, ולאחר שזה פונה קודמה תוכנית בניין עיר לבניית שכונה חרדית שתכלול כ-600 דירות. היזמים שיכנסו למתחם יידרשו לבצע שימור של המבנים ההיסטוריים תוך ייעודם למבני ציבור ואתרי מורשת.



ניתוח עסקה: הפרויקטים הנבנים כיום לציבור החרדי בירושלים משווקים במחירים זהים, של החל ב-20 אלף שקל למ"ר. היזם אלי קליין, הבעלים של קבוצת א.ק.ה החזקות, בונה היום בירושלים בשיתוף חברת מנרב את פרויקט מגדל שטראוס והדירות בפרויקט נמכרות החל ב-26 אלף שקל למ"ר. כמו כן בונה קליין יותר מ-150 דירות בשכונת רוממה ואחוזה במחירים של החל ב-20 אלף שקל למ"ר. דירות יד שנייה ברחובות הסמוכים למתחם שנלר נמכרות תמורת 20-25 אלף שקל למ"ר.



שורה תחתונה: אף שמחירי הדירות בפרויקט גבוהים, הם משקפים את שווי השוק, בשל הביקושים הגבוהים והמחסור בהיצע.



-



סייע בהכנת הכתבה: מנכ"ל אנגלו סכסון המגזר החרדי בירושלים, הראל בן משה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully