וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסבב השני של רכישות האג"ח על ידי הפדרל ריזרב הביא לעליות בשוקי המניות והאג"ח

סוכנויות הידיעות

17.12.2010 / 9:50

מדד S&P 500 עלה ב-17% מאז שהודיע ברננקי כי הבנק עשוי לערוך סבב שני; שוק אג"ח הזבל רשם עליות



מפלגת הרפובליקנים בארה"ב הביעה דאגה עמוקה בנוגע לסבב השני של רכישות האג"ח על ידי הפדרל ריזרב, אבל שוקי האג"ח והמניות בארה"ב לא חולקים את אותה הדאגה - כך דיווחה בלומברג.




מדד s&p 500 עלה ב-17% מאז שהודיע לראשונה יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי כי הבנק עשוי להרחיב את תוכנית רכישת האג"ח כדי לעודד את הצמיחה הכלכלית. הודעה זו היתה ב-27 באוגוסט. מאז עלו גם אג"ח הזבל, והפער בין התשואות על האג"ח הזבל ובין התשואות על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ירד לכדי 5.45% לעומת 6.81% לפני ההודעה - לפי נתוני בנק אוף אמריקה מריל לינץ'.



"התקופה האחרונה היתה מוצלחת", כך אמר פיטר הופס, הכלכלן הראשי של חטיבת ניו יורק בדויטשה בנק לבלומברג, והוסיף: "הסבב השני של רכישות האג"ח - המכונה qe2 - תרם רבות לעלייה בשווקים והוא הוריד משמעותית את הסיכון לדפלציה".



נתוני מקרו שפורסמו לאחרונה מצביעים על כך שההתאוששות הכלכלית בארה"ב צוברת תאוצה. המכירות הקמעוניות רשמו עלייה גדולה מהצפוי בחודש נובמבר. התפוקה התעשייתית באותו החודש עלתה גם היא על הציפיות ומדד ביטחון הצרכנים עלה לרמת שיא של שישה חודשים בדצמבר.



הנתונים, בתוספת ההערכות כי הקונגרס האמריקאי יאשר הארכת הקלות במסים לכל שכבות האוכלוסיה, הביאה כלכלנים להעלות את תחזית הצמיחה של ארה"ב לשנה הבאה. התמ"ג האמריקאי צפוי להתרחב ב-2.6% ב-2011, לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 2.5% שניתנה בנובמבר - לפי בלומברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully