וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס פסימית: דירוג האשראי של אירלנד צונח בחמש רמות

17.12.2010 / 10:15

תחזית אשראי שלילית לאירלנד: סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הורידה את דירוגה של אירלנד בחמש רמות, מ-Aa2, ל-Baa1. רק לאחרונה הורידה פיץ' את דירוגה של אירלנד בשלוש רמות

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הורידה את דירוגה של אירלנד בחמש רמות, מרמה של Aa2 לרמה של Baa1, ונתנה לאירלנד תחזית אשראי שלילית. ב-9 בדצמבר הורידה סוכנות האשראי פיץ' את דירוגה של אירלנד בשלוש רמות מ-A+ לרמה של BBB+.

הפרלמנט של אירלנד אישר השבוע ברוב דחוק תוכנית סיוע פיננסי בסך 85 מיליארד יורו (112 מיליארד דולר) לחילוץ הכלכלה המקומית והמערכת הבנקאית במדינה. התוכנית של האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינ"ל (IMF) אושרה ברוב של 81 תומכים מול 75 מתנגדים.

שר האוצר של אירלנד אמר במהלך הדיון בפרלמנט כי קרן המטבע הגדירה את תוכנית הצנע של הממשלה בתור "חבילת מדיניות מעשית וברורה לשיקום המערכת הבנקאית והיציבות התקציבית". ממשלת אירלנד התחייבה לפני שנתיים לכסות את כל חובות הבנקים, אולם היקפם העצום של החובות עורר חשש בקרב המשקיעים כי הממשלה לא תצליח לעמוד בהתחייבויותיה.

קרן המטבע הבינלאומית אישרה מתן הלוואה בשווי 22.5 מיליארד יורו לשלוש שנים לאירלנד. הסיוע של ה-IMF יגיע כחלק מחבילת הסיוע בשווי 85 מיליארד יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully