וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פסגת נציגי האיחוד האירופי: עליות קלות בבורסות אירופה

הדר תדמור

17.12.2010 / 11:09

מניית SAP עולה ב-1% לאחר שמתחרתה האמריקאית אורקל דיווחה על עלייה של 28% ברווחיה ברבעון השני



עליות קלות נרשמות בבורסות אירופה בעקבות הסכמת מנהיגי האיחוד האירופי על הכנסתם של שינויים קלים לאמנת ליסבון, ובעקבות אישור חבילת הסיוע לאירלנד על ידי הפרלמנט האירי וקרן המטבע הבינלאומית. בורסת לונדון עולה ב-0.1%, בורסת פרנקפורט עולה בשיעור דומה. בורסת פאריס עולה ב-0.2%.



מנהיגי האיחוד האירופי הסכימו על הכנסתם של שינויים קלים באמנת ליסבון, הקובעת את אופי ניהול האיחוד האירופי, ועל הקמת מנגנון קבוע לפתרון בעיות חוב של מדינות באיחוד החל מאמצע שנת 2013, לדברי דיפלומטים.



המנהיגים הסכימו להוסיף שני משפטים לאמנה בהם נאמר: "המדינות החברות שהמטבע שלהן הוא היורו רשאיות להקים מנגנון יציבות, שיופעל במקרה שיהיה צורך הכרחי להגן על יציבות היורו כולו". כמו כן, הוחלט להוסיף לאמנה את המשפט: "הענקת כל סיוע פיננסי באמצעות המנגנון תינתן בכפוף לתנאים קפדניים".



הפרלמנט של אירלנד אישר השבוע ברוב דחוק תוכנית סיוע פיננסי בסך 85 מיליארד יורו (112 מיליארד דולר) לחילוץ הכלכלה המקומית והמערכת הבנקאית במדינה. התוכנית של האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינ"ל (imf) אושרה ברוב של 81 תומכים מול 75 מתנגדים.



קרן המטבע הבינלאומית אישרה מתן הלוואה בשווי 22.5 מיליארד יורו לשלוש שנים לאירלנד. הסיוע של ה-imf יגיע כחלק מחבילת הסיוע בשווי 85 מיליארד יורו.



סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הורידה את דירוגה של אירלנד בחמש רמות, לרמה של baa1 מרמה של aa2, ונתנה לאירלנד תחזית אשראי שלילית. ב-9 בדצמבר הורידה סוכנות האשראי פיץ' את דירוגה של אירלנד בשלוש רמות מ-a+ לרמה של bbb+.



מניית , יצרנית התוכנות לעסקים האירופית, עולה ב-1%. , מתחרתה האמריקאית של sap, דיווחה על עלייה של 28% ברווחיה ברבעון השני של שנת הכספים של החברה ועל עלייה של 47% בהכנסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully