וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים:"ממשיכים להחזיק בדעה חיובית כלפי שוק המניות המקומי"

יעל פטר

17.12.2010 / 12:00

לאומי:"הסנטימנט החיובי יימשך; השוק יושפע מהתרחשויות מעבר לים"



שבוע המסחר בבורסה התאפיין בעליות שערים קלות. האנליסטים של בנק לאומי ממערך יעוץ השקעות, טוענים בסקירתם השבועית כי "לאחר שבתקופה האחרונה התרכזה מרבית פעילות שוק המניות סביב פרסום הדו"חות הכספיים, בשבוע האחרון פורסמו מספר דיווחים על עסקות עניין חדשות, למשל נס טכנולוג'יס, אלביט מערכות, והבנק לפתוח תעשייה".







האנליסטים של בנק הפועלים מיחידת המחקר, מציינים בסקירה השבועית כי מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש נובמבר 2010, עלה ב-1.4% לרמה של 59 נקודות, דבר אשר מצביע על 4 חודשים של התרחבות בפעילות. סעיף התעסוקה במדד רשם עלייה גבוהה של 6.5 נקודות. גם הביקושים המקומיים וגם ביקושי היצוא עלו בנובמבר, ומחירי חומרי הגלם ממשיך זה החודש ה-12 ברציפות להימצא במגמת התרחבות. כמו כן השבוע עודכנו מדדי המניות הכבדות בבורסה.



בבנק הפועלים "ממשיכים להחזיק בדעה חיובית כלפי שוק המניות המקומי. בראייה גלובלית, ישנה אווירה חיובית בנוגע להתאוששות כלכלת ארה"ב, כתוצאה מנתונים המראים שיפור במגזר התעשייתי, במכירות הקמעוניות והארכת תוכניות הקלת המס על ידי הממשל האמריקאי. מאידך, בחינת הדרוג של ספרד מעיבה על השוק האירופי".



בהפועלים מאמינים כי "במישור המקומי, מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים מצביע מזה ארבעה חודשים על התרחבות בפעילות שהולכת והמתעצמת בחודשיים האחרונים. התפתחות רכיב היצוא במדד, מצביעה על שיפור חד בחודשיים האחרונים וייתכן כי המדד מאותת על שינוי מגמה ובלימת הירידה ביצוא הסחורות שנרשמה על פי נתוני סחר החוץ בחודשיים האחרונים. כך שבסופו של דבר התמונה המאקרו כלכלית די חיובית. גם ברמת המיקרו, להערכתנו מרבית החברות תמשכנה להציג שיפור בתוצאותיהן העסקיות, כפי שראינו במהלך הרבעונים האחרונים", אומרים האנליסטים בהפועלים.



בבנק הפועלים מסכמים, "אנו רואים בחיוב את ההשקעה בשוק המניות המקומי, במיוחד על רקע האטרקטיביות הנמוכה שמציעות אלטרנטיבות ההשקעה בתחום הסולידי, נוכח תשואותיהן הנמוכות. אנו מעדיפים השקעה במניות בודדות ולא באמצעות מדדים, כאשר בחלוקה ענפית, אנו רואים עדיפות להשקעה בחברות המוטות למשק המקומי, בענפים כגון קמעונאות, ומזון. בין המניות המומלצות על ידינו ניתן למנות את בזק, טבע, שופרסל, החברה לישראל, כיל, אידיבי אחזקות וגולף".



בבנק לאומי מסכמים, "להערכתנו, בטווח הקצר הסנטימנט החיובי עשוי להימשך, על רקע האיתנות היחסית של הכלכלה הישראלית והמחסור באלטרנטיבות השקעה שתומך גם כן ב"ראלי" סוף שנה. עם זאת יודגש כי להתפתחויות מעבר לים עשויה להיות השפעה מהותית על מגמת המסחר".



בשוק אגרות החוב האפיק הממשלתי המשיך להיסחר במגמה שלילית לקראת פרסום המדד, ובעקבות מגמה באגרות החוב הממשלתיות בארה"ב. ירידות חדות יותר נרשמו באפיק הצמוד כך שבסיכום שבועי ירדו מדדי האג"ח הצמודות והשקליות בכ-1.3% ובכ-0.1% בהתאמה. פרמיית הסיכון של ישראל נותרה השבוע ברמה של 114 , למרות מגמת ירידות בפרמיית הסיכון במדינות בעלות דרוג אשראי הדומה לזה של ישראל, אומרים האנליסטים של לאומי.



"להערכתנו ההיצע הנמוך הקיים בשוק, תכנית הגיוסים הנמוכה של האוצר והצפי לתוואי עליות ריבית ארוך ומתון ימשיכו לתמוך בתשואות הנמוכות באפיק הממשלתי. בנוסף, התשואה השוטפת הנמוכה המתקבלת באפיק הממשלתי הקצר תומכת בהמשך בהשקעה במח"מ בינוני", אומרים בלאומי.



בבנק הפועלים אומרים, "לאור הציפיות האינפלציוניות הגבוהות הנגזרות משוק האג"ח אנו ממליצים לשמור על רכיב שקלי גבוה יחסית לאפיק הצמוד לקצר מח"מים ולשמור על מרכיב נזילות גבוה. רמת התשואות הנמוכות באג"ח ממשלתיות מפחיתות במידה רבה את כדאיות ההשקעה בהן ומצדיקות שימור רכיב נזילות גבוה באמצעות המק"מ".



"הגילונים אינם מומלצים להשקעה בתקופה הנוכחית, לאור צפי לקצב העלאות ריבית מתון ותוספות תשואה זניחות בגילונים הקצרים והארוכים. כמו כן ציפיות האינפלציה במח"מ בינוני הנגזרות משוק האג"ח עדיין נמצאות ברמה גבוהה יחסית 2.95%. לכן אגרות החוב השקליות עדיפות על פני הצמודות בטווחים אלו". בנוסף מציינים בהפועלים כי "האינפלציה הנמוכה החזויה בשלושת החודשים הקרובים תומכת אף היא באפיק הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully