וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינת אריזונה הגישה תביעה נגד בנק אוף אמריקה בטענה כי הונה צרכנים

רויטרס

17.12.2010 / 21:41

התובע הכללי של אריזונה טוען כי הבנק ביצע "הונאת צרכנים נרחבת" ותובע 25 אלף דולר על כל הפרת הסכם



מדינת אריזונה הגישה תביעה נגד בנק אוף אמריקה, וטענה כי הבנק ביצע "הונאת צרכנים נרחבת" בהליכי שינוי תנאי המשכנתאות בבנק.



בתביעה נטען כי בנק אוף אמריקה, הבנק הגדול בארה"ב לפי נכסים, הפר הסדר פשרה מ-2009 ששם קץ לחקירת ההונאה בפעילויות קאנטריווייד פיננשל, שכעת מהווה חלק מהבנק. בנק אוף אמריקה רכש את ענקית המשכנתאות בינואר 2008 ב-4.1 מיליארד דולר.



התובע הכללי של אריזונה, טרי גודארד, טען בתביעה כי בנק אוף אמריקה המשיך בתהליכי העיקול של מספר לווים למרות שהסכים כחלק מהסכם הפשרה להקפיא את ההליכים על מנת לאפשר בדיקה מחודשת של הבקשות לשינוי תנאי המשכנתאות. לפי התביעה, חלק מאותם הליכי שינוי תנאים נמשכו יותר משנה. מדינת אריזונה תובעת קנס של 25 אלף דולר על כל הפרה.



באפריל השנה, הודיע משרד התובע הכללי של אריזונה לבנק אוף אמריקה כי הפר את תנאי ההסכם. בתביעה שהוגשה היום נטען כי "הבנק הכחיש כל הפרה... ולא יידע את משרד התובע הכללי לגבי שינויים בנהלים הנהוגים בבנק כתוצאה מהתלונה".



ענקית המשכנתאות קאנטריווייד פיננשל, שספגה הפסדים כבדים במשבר משכנתאות הסאבפריים, הואשמה ב-2008 בתביעה ייצוגית שהגישו מספר קרנות פנסיה ומספר רשויות מקומיות בארה"ב, כי הטעתה את המשקיעים באמצעות מצגי שווא, לפיהם החברה נוהגת בקפדנות בכל הנוגע לחיתום ולהענקת משכנתאות, נהנית מנזילות מספקת ומחזיקה בגישה שמרנית יותר ממתחרותיה בשוק המשכנתאות, שתסייע לה להימנע מפגיעה בעקבות שינויים לרעה בשוקי האשראי והדיור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully