וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרינספן אופטימי: "כלכלת ארה"ב מתאוששת ועשויה לצמוח ב-3.5% ב-2011"

סוכנויות הידיעות

17.12.2010 / 23:13

יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר צופה כי שיעור האבטלה ירד, הצמיחה תשתפר ומחירי המניות ימשיכו לטפס



כלכלת ארה"ב מתאוששת ועשויה לצמוח ב-3% עד 3.5% בשנה הבאה, כך אמר יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר אלן גרינספאן.



"אין ספק כי כלכלת ארה"ב נמצאת בתנופה מסוימת", הוא אמר בראיון אתמול בוושינגטון. "הרבעון הרביעי נראה טוב. הצמיחה עשויה להגיע ל-3.5% או יותר", ברבעון הרביעי של השנה.



כלכלת ארה"ב צמחה בשיעור שנתי של 2.5% ברבעון השלישי. מספר מדדים שהתפרסמו באחרונה, ביניהם מדד המדדים המובילים שהתפרסם היום, הצביעו על עלייה בפעילות העסקית במדינה.



מוחמד אל-אריאן, מנכ"ל חברת ההשקעות פימקו, מנהלת קרן האג"ח הגדולה בעולם, אמר בשבוע שעבר כי החברה צופה צמיחה של 3% עד 3.5% ברבעון הרביעי של 2011 לעומת התקופה המקבילה השנה. גרינספאן אמר כי תחזית זאת נראית "סבירה".



ההתאוששות הכלכלית עשויה להוביל להתאוששות בגיוסי העובדים, אמר גרינספאן. מספר המועסקים בארה"ב עלה בנובמבר ב-39 אלף, ושיעור האבטלה טיפס לשיא של שבעה חודשים של 9.8%.



"שיעור האבטלה צפוי להתחיל לרדת בשנה הבאה", אמר גרינספאן, 84. "התנודה המירבית שלו תהיה לכיוון 9%, או קצת פחות, עד סוף השנה".



גרינספאן, שעומד היום בראש חברת ייעוץ עצמאית, גרינספן אסושיאייטס, צופה כי מחירי המניות ימשיכו לטפס על רקע השיפור במכירות וברווחי החברות.



"אנחנו מתקרבים למיצוי שולי הרווח", הוא אמר. "למרבה המזל, ההכנסות מתחילות לעלות. הן יעלו את הרווחים. ועם העלייה ברווחים, ומשום שהפרמיה על המניות גבוהה כל כך, מחירי המניות ימשיכו לעלות", אמר גרינספאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully