וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר בוול סטריט ננעל ביציבות

ליאור זנו

17.12.2010 / 23:30

יום המסחר האחרון לשבוע בבורסת ניו יורק נחתם ביציבות במדדים המובילים. דאו ג'ונס נחתם ללא שינוי, נאסד"ק עלה ב-.2%, ו-S&P 500 התחזק קלות ב-0.1%

יום המסחר האחרון בשבוע בוול סטריט נחתם ביציבות, לאחר שהמדדים המובילים נעו בטווח צר במהלכו. זאת, כאשר הורדת הדירוג לאירלנד משכה את השוק מטה, בעוד נתונים פנים אמריקאים חיוביים משכו בכיוון ההפוך. דאו ג'ונס נחתם ללא שינוי על רמה של 11,495 נקודות, נאסד"ק עלה ב-0.2% ל-2,643 נקודות ומדד S&P 500, שרשם אתמול שיא של שנתיים, התחזק קלות ב-0.1% ל-1,244 נקודות.

בסיכום שבועי, עלה דאו ג'ונס ב-0.7%, נאסד"ק הוסיף 0.2%, ו-S&P 500 התחזק ב-0.3%.

מדד המדדים המובילים טיפס בנובמבר ב-1.1%, העלייה החודשית החדה ביותר מאז מארס, כך מסרה חברת המחקר קונפרנס בורד. נתוני המקרו החיוביים הובילו את החברה לחזות "התאוששות מתונה" בחודשים הקרובים.

הקונגרס האמריקאי אישר את הארכת הטבות המס מתקופת בוש לשנתיים נוספות. כעת הארכת הטבות המס יועברו לנשיא ארה"ב ברק אובמה לחתימה. ההסכם אושר בבית הנבחרים ברוב של 277 תומכים מול 148 מתנגדים. לפני ההצבעה הצליחו הנציגים התומכים בהארכת הטבות המס להתגבר על ניסיונות מצד המפלגה הדמוקרטית להכשיל את אישור ההצעה. לפני יומיים אישר הסנאט האמריקאי את ההצעה ברוב של 81 תומכים מול 19 מתנגדים, והעביר את ההצבעה לבית הנבחרים.

מפלגת הרפובליקנים בארה"ב הביעה דאגה עמוקה בנוגע לסבב השני של רכישות האג"ח על ידי הפדרל ריזרב, אבל שוקי האג"ח והמניות בארה"ב לא חולקים את אותה הדאגה - כך דיווחה היום בלומברג.

הקיצוצים בתקציב שביצעה ממשלת אירלנד לא יספיקו להשגת היעד של הפחתת גירעונה ל-3% מהתמ"ג עד 2015, והממשלה תידרש לבצע קיצוצים נוספים או למצוא דרכים להעלות את הכנסותיה ממיסים, כך מסרה קרן המטבע הבינלאומית. הקרן צופה כי כלכלת אירלנד תצמח ב-0.9% ב-2011 וב-1.9% ב-2012, בעוד אירלנד נאבקת כדי לשקם את מגזר הבנקאות, להפחית את גרעונה ולהתאושש מהמשבר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully