וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר פלד על הסכם הגז: שטייניץ ותשובה לא צדיקים

רמי שני

18.12.2010 / 13:48

באירוע "שבתרבות" שנערך בבאר שבע, הביע השר יוסי פלד אופטימיות באשר להגעה לפתרון בין חברות הגז לבין ועדת ששינסקי, אך אמר כי הן שר האוצר והן יצחק תשובה "רחוקים מלהיות צדיקים"

השר יוסי פלד התייחס בצהריים (שבת) לנושא גילויי הגז מול חופי ישראל. באירוע "שבתרבות" שנערך בבאר שבע, אמר פלד, כי "לגילויי הגז יש השלכות על האיתנות הכלכלית שלנו. יצחק תשובה, ניסה לשכנע אותי כמו אחרים, במשמעות של הדרך בה ניסגר איתו ההסכם של חיפושי הגז וכאשר זה התגלה, איך כל זה התהפך. הוא לא צדיק וגם שטייניץ לא צדיק. אפילו רחוק מזה".

פלד, שהיה שותף של איש העסקים יצחק תשובה בעסקי הנדל"ן שלו בתחילת שנות ה-90', התייחס לעימות בין חברות הגז לוועדת ששינסקי, והוסיף כי לדעתו "בסופו של יום ימצאו איזה שהיא דרך לפתור את הבעיה".

פלד התייחס גם לתחרות עם שכנותיה של ישראל בנושא קידוחי הגז. לדבריו, על ישראל למהר בהפקת הגז, אחרת עלולה לבנון להקדים אותה ולהפיק גז בכוחות עצמה מהשדות שהנמצאים בשטחה. לדברי פלד, הדבר עלול להוביל לכך שלבנון תהפוך לחלופה לגז הרוסי באירופה. פלד אמר עוד כי לבנון כבר נמצאת במגעים בנושא עם איטליה.

"לבנון, בעידוד אירן וסוריה, התחילו לחפש גז. הם ימצאו. אם נמתין, הם יהיו אלטרנטיבה לגז הרוסי באירופה. יש כבר היום מגעים בין חברות אירופאיות לבין ממשלת לבנון. כמויות הכסף שיזרמו למדינה הזאת יהיו עצומים וחלק מהכסף ילך לצרכי המאבק בישראל. אין כח בעולם שיכול לתת 'שובר שוויון' בינינו לבין מדינות אויב", הסביר פלד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully