וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המטבע הבינלאומית: הקיצוצים ביוון מתקדמים כראוי; צופה נסיגה של 4.25% בכלכלתה השנה

סוכנויות הידיעות

18.12.2010 / 15:24

הקרן אמרה את הדברים לאחר שהעניקה ליוון 2.5 מיליארד דולר מתוך חבילת הסיוע בסך 110 מיליארד יורו



קרן המטבע הבינלאומית אמרה היום כי חבילת הסיוע ליוון ממשיכה לסייע לה כראוי, ואישרה תשלום נוסף של 2.5 מיליארד יורו (3.3 מיליארד דולר) במסגרת החבילה. בכך מסתכם הסיוע ליוון עד כה ב-10.6 מיליארד יורו, מתוך 110 מיליארד יורו שהובטחו לה בחודש מאי.



הקרן אמרה כי היא משבחת את הרשויות ביוון על מאמציהן ליישם את הקיצוצים, את המדיניות הכלכלית החדשה ורפורמות נוספות. האינפלציה יורדת והכלכלה היוונית נהפכת לתחרותית יותר, אמרה ה-imf. "הייצוב הפיסקלי של יוון הוא מרשים", אמרה ה-imf. "חשוב שברפורמות המבניות תהיה התקדמות על מנת להבטיח ייצוב בר קיימא".



עם זאת, אמרה הקרן כי יש צורך ברפורמות נוספות על מנת לעודד צמיחה. יוון צריכה לבצע שינויים נוספים כדי ליצור משרות חדשות, לשפר את הגישה למקצועות ולהפחית את הפיקוח על מגזרי התיירות והקמעונות, אמרה ה-imf.



הקרן אמרה כי היא צופה שכלכלת יוון תיסוג ב-4.25% ב-2010 וב-3% ב-2011, בהשוואה לתחזית הקודמת לצמיחה שלילית של 4% השנה ושל 2.5% בשנה הבאה.



סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הזהירה ביום חמישי כי היא שוקלת להוריד את דירוג האשראי של יוון, הנמצא כעת ברמה של ba1. "קיימת אפשרות להורדת דירוג בכמה דרגות", נאמר בהודעת מודי'ס.



ההחלטה של מודי'ס לבחון אפשרות להורדת הדירוג של יוון נובעת מחוסר ודאות לגבי שלושה גורמים מרכזיים, נאמר בהודעת מודי'ס. "הראשון הוא יכולתה של יוון לצמצם את חובותיה לרמה בת קיימא לנוכח העדכונים המשמעותיים כלפי מעלה של רמות החוב. השני הוא הירידה המשמעותית בהכנסות הממשלה שנרשמה בשנת 2010, והשלישי הוא ההיקף והתנאים של הסיוע המתמשך שיועמד לרשות יוון במקרה שהמצב בו לממשלה אין אפשרות לגייס הון בשווקים יימשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully