וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה דרמטית: הנשיא אובמה חתם על הארכת הטבות המס

סוכנויות הידיעות

18.12.2010 / 16:39

החוק החדש כולל הארכת פטור המס לעשירים - לצד הטבות למעמד הבינוני ולמחוסרי העבודה



נשיא ארה"ב ברק אובמה אישר בחתימתו ביום שישי את החקיקה המאריכה את הטבות המס לאמריקאים, בצעד שנחשב כוויתור עקרוני משמעותי של אובמה, שמאז מסע הבחירות שלו קורא להגדלת המיסוי על העשירים והקלת המיסוי על המעמדות הנמוכים יותר. במסגרת החוק החדש יינתנו הטבות מס למיליונרים ולבני המעמד הבינוני, בנוסף על הארכת הסיוע למובטלים.



החקיקה תימנע העלאות מס שהיו עשויות לפגוע במיליוני אמריקאים עם פקיעת הטבות המס הקודמות שחוקק הנשיא בוש, ב-1 בינואר 2011. אובמה הצהיר: "יש לנו בשורות טובות לכלל האמריקאים בעונת החגים הזאת". "זוהי התקדמות וזה מה שנשלחנו לעשות", אמר אובמה בכנס דו-מפלגתי נדיר של מחוקקים בבית הלבן.



חבילת ההטבות החדשה שומרת על הטבות המס מעידן בוש לכלל משלמי המסים, ביניהם האמריקאים העשירים, תנאי שבתחילה עורר התנגדות נחרצת מצד אובמה והדמוקרטים. החבילה החדשה כוללת גם הארכת תוכנית דמי האבטלה ל-13 חודשים, ותמריצים כלכליים נוספים כגון הורדת מס הביטוח הלאומי לכל העובדים, שעשויה להסתכם בחיסכון שנתי של 1,000 דולר למשפחה שמרוויחה 50 אלף דולר בשנה, ויותר עבור בעלי הכנסה גבוהה יותר.



עלות התוכנית צפויה להגיע ל-858 מיליארד דולר בשנתיים הקרובות, והיא תרחיב את הגירעון התקציבי של ארה"ב בתקופה שבה נדרשת הממשלה לקיצוצים להפחתת גירעונה.



ההסכם עליו חתם אובמה הינו דרמטי הן מבחינה כלכלית והן כהישג פוליטי, ואישורו מסמן שלב חדש במערכת היחסים של אובמה עם הקונגרס לאחר הבחירות לקונגרס שפגעו במעמד הדמוקרטים ושללו מהם את השליטה בבית הנבחרים.



בנוסף על הטבות המס למשתכרים יותר מ-200 אלף דולר בשנה, התכנית כוללת ויתור משמעותי נוסף של אובמה לרפובליקאים - הקלה במס הירושה. מס זה, שמכונה לעיתים בארה"ב "מס המוות", לא יחול על 5 מיליון הדולר הראשונים, ושיעורו המירבי יהיה 35% - פטור גבוה יותר ושיעור נמוך יותר ממה שדרשו הדמוקרטים, של מיליון דולר ו-55%, בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully