וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לניגוד אינטרסים: בלומברג תפרסם מאמרי מערכת

ניו יורק טיימס

18.12.2010 / 16:45

בבלומברג מודים כי המאמרים יעבירו את השקפותיו של המייסד, אך מסייגים: "נחשוף במידת הצורך את מעורבותו"



ענקית המידע הפיננסי בלובמרג, שבשנים האחרונות הרחיבה את פעילויותיה בתחום המדיה, הודיעה בשבוע שעבר כי תתחיל לפרסם מאמרי מערכת ולהפיצם דרך מגוון הפלטפורמות שלה, על מנת להרחיב את השפעתה הציבורית בסוגיות לאומיות בארה"ב.



החברה נמצאת בבעלות המיליארדר מייקל בלומברג, ראש עיריית ניו יורק, אשר פועל תחת הסכם עם העיר שלא להיות מעורב ב"פעילויות היומיומיות" של החברה שלו. עם זאת, החברה מסרה כי היוזמה החדשה, שתיקרא בשם בלומברג view נועדה להעביר את הפילוסופיה ואת השקפת העולם האישיות שלו.



"אני חושב שחשוב מאוד שכולם יבינו שעמוד מאמרי המערכת שלנו, ללא ספק, יהיה ברוח הערכים והאמונות של המייסד – גם אם הוא במקרה ראש עיריית ניו יורק", אמר מתיו וינקלר, העורך הראשי של בלומברג ניוז. "אני מקווה שבלומברג view תמיד תשקף את הערכים הללו. למעשה, אני רוצה לנטוע את האמונות והערכים הללו בליבם של האנשים שיקראו את מאמרי המערכת".



מהלך זה מעורר חששות לניגוד אינטרסים עבור ראש העיר. היוזמה החדשה תספק לראש העיר אמצעי תקשורת נוסף – כזה שנושא את שמו ואת אישורו – דרכו יוכל להעביר מסרים בסוגיות שמתנגשות עם תפקידו כראש עיר, עם האינטרסים העסקיים שלו ועם אימפריית הנדבנות המתרחבת שלו.



מנהלים בחברה אמרו כי לא יהססו לפרסם מאמרי מערכת בסוגיות שבהן מעורב בלומברג ישירות כראש עיר, כגון חינוך, בריאות הציבור והגנה על הסביבה. וינקלר אמר כי מאמרי המערכת שידונו בסוגיות אלה יחשפו במפורש את מעורבתו של ראש העיר במידת הצורך.



ראש העיר אמנם לא יהיה מעורב באופן ישיר בכתיבת המאמרים, אך מעת לעת הוא צפוי לספק משוב עליהם בטרם יפורסמו, אמר וינקלר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully