וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל, סרקוזי וקמרון: להקפיא את תקציב האיחוד האירופי

18.12.2010 / 18:00

המאבק בגירעונות באירופה עולה מדרגה: קנצלרית גרמניה, נשיא צרפת וראשי הממשלות מבריטניה, הולנד ופינלנד פנו במכתב בו קראו להקפיא את הוצאות האיחוד האירופי לפחות עד שנת 2020

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפת ניקולא סרקוזי וראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון אמרו היום לנציבות האירופית כי עליה להקפיא את הוצאותיה לפחות עד 2020, בשעה שעל מדינות החברות באיחוד האירופי מופעלים לחצים לקצץ את גירעונותיהן.

קיצוצי הוצאות של איחוד האירופי צריכים להתלוות למאמצים האדירים שעושות המדינות החברות במטרה לאזן את תקציביהן, כתבו שלושת המנהיגים, ביחד עם ראש ממשלת הולנד מארק רוטה וראש ממשלת פינלנד מארי קיווי ניימי, במכתב לנשיא הנציבות האירופית ג'וזה מנואל בארוסו.

המנהיגים הציעו כי התקציב של האיחוד האירופי לא יגדל בשיעור חד יותר מקצב הגידול באינפלציה, במהלך התקופה שבין 2014 ל-2020. לטענתם, הגופים המרכזיים באיחוד צריכים להתחיל להוציא כספים בחוכמה ולהתייעל. "ניתן יהיה ליישם מדיניות שאפתנית באירופה למען האזרחים שלנו, אם נשמור על היקף יציב של הוצאות", כתבו חמשת המנהיגים.

27 המדינות החברות באיחוד האירופי יתחילו באמצע השנה הקרובה דיונים בנוגע לתקציב לטווח ארוך, אשר יהיה תקף משנת 2014 עד 2020. התקציב של האיחוד לשנה הבאה הוא בסך 126.5 מיליארד יורו (166.8 מיליארד דולר), כאשר יותר מ-40% ממנו מוקדשים לחקלאות ושליש מוקדש לפיתוח אזורים עניים.

קמרון, אשר יזם את המכתב, ניצל את פסגת מנהיגי האיחוד שנערכה בבריסל ביום שישי על מנת לצבור תמיכה ביוזמה, ואמר לעיתונאים כי האיחוד האירופי "זקוק למשמעת תקציבית אמיתית".

עם זאת, המאמצים להסכים על הידוק התקציב עלולים להיתקל באופוזיציה מצד המדינות העניות ממזרח אירופה. ראש ממשלת פולין דונלד טוסק אמר כי ארצו תתנגד לקיצוצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully