וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת ההגבלים העסקיים נגד גוגל באירופה מתרחבת

ניו יורק טיימס

18.12.2010 / 20:19

החקירה, שבוחנת האם גוגל ניצלה לרעה את כוחה בתחום החיפוש המקוון, תכלול גם שתי תביעות שהוגשו בגרמניה



הנציבות האירופית הרחיבה את חקירת ההגבלים העסקיים נגד גוגל, והוסיפה לה שתי תלונות משפטיות בגרמניה מצד קבוצה גדולה של הוצאה לאור של עיתונים ומגזינים ומצד חברת מפות מקוונות, כך מסרו פקידי ממשל אירופים ביום שישי.



חואקין אלמוניה, נציב ההגבלים העסקיים באירופה, הודיע בסוף נובמבר על פתיחת חקירה מקיפה נגד גוגל, ואמר כי החוקרים יתמקדו בשאלה האם ענקית החיפוש מעניקה יחס מועדף לשירותים שמציעה גוגל בתוצאות החיפוש שלה, והאם הפלתה לרעה את מתחרותיה.



על ידי הוספת התביעות הגרמניות, יזכה אלמוניה בגישה למידע שנאסף על ידי רשויות גרמניה, שם יותר מ-80% מכלל החיפושים המקוונים מתבצעים דרך מנוע החיפוש של גוגל.



מגוגל נמסר כי מדובר בצעד פרוצדורלי במהותו, משום שהנציבות האירופית רגילה להשתלט על תביעות משפטיות במדינות החברות באיחוד כשהיא פועלת במקביל בסוגיות חופפות.



אל ורני, דובר מטעם גוגל, אמר כי "נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה עם הנציבות ועם הרגולטורים, ונסביר את ההבטים הרבים של העסק שלנו". "תמיד יש מקום לשיפור, ונפעל לטיפול כל בעיה".



חברת ההוצאה לאור הגרמנית, bdzv, וחברת המפות יורו-סיטיס, קיבלו השבוע הודעה כי הנציבות האירופית תשתלט על התביעות שלהן, אמר קוי ויינדר, דובר מטעם רשות ההגבלים העסקיים בגרמניה.



"הנציבות אמונה כעת על כל ההיבטים הקשורים לניטרליות החיפוש", בשתי התביעות, אמר ויידנר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully