וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר נגד המלצות קצבאות האברכים: "מנציחים את המצב הקיים - זה בעייתי ורע"

צבי זרחיה

18.12.2010 / 21:27

שר התמ"ת מציע במקום להפעיל תכנית ייעודית שתאפשר לאברכים לקבל קצבה



"אמנם יש חלקים חיוביים בהצעה בעניין קצבאות החרדים, אך במתכונת הנוכחית, הדוחה את השתלבות החרדים בעבודה לעוד כמה שנים, לא אוכל לתמוך" - כך אמר שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, בתגובה להמלצות הוועדה בראשות סמנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי.



בן אליעזר הוסיף: "זו לא הדרך לשלב חרדים בשוק העבודה. ההחלטה שתוגש לממשלה תנציח את אי שילובם של החרדים ואת העוני והאבטלה במגזר זה. אני קורא לראש הממשלה לנסח הצעה אחרת".



בלשכת השר חיזקו את ההערכות כי המלצות הוועדה יעברו שינוי בעתיד ביוזמת החרדים. "מי יודע מה יהיה בעוד חמש שנים, ואיזו ממשלה תהיה כאן", אמרו. "העובדה שמנציחים את המצב הקיים היא בעייתית ורעה".



לדברי בן אליעזר, כבר בדיוני הוועדה היתה נסיגה מההצעות המקוריות. "בטיוטה הראשונה דובר על שלוש שנים בלבד של קבלת קצבה ועל שנתיים של הסתגלות שבהן יינתנו 75% מהקצבה", אמר השר.



אחד הסעיפים שבן אליעזר מתנגד לו הוא זה המאפשר לאברכים שגילם כיום 29 להמשיך לקבל את הקצבה לכל החיים. בטיוטה הוצג גיל 35 ועכשיו בלחץ זה או אחר, גיל הפטור ירד ל-29. אברכים בגיל 29 יהיו פטורים מעבודה לנצח - מדובר ב-90% מהאברכים הנמצאים כיום בתוכנית".



סעיף נוסף הוא ההכשרה המקצועית. "ההחלטה לא יוצרת מחויבות של האברך להתחיל בהכשרה מקצועית, כדי לשלבו במעגל התעסוקה בסיום התקופה. כשר האחראי על שוק התעסוקה אני מחויב להתנגד להצעה. המצב הקיים היום הוא רע לישראל ולשוק העבודה, אנחנו חייבים את לשלב את החרדים בעבודה - כאן ועכשיו. לשם כך משרד התמ"ת מציע שלל מסלולים להכשרה מקצועית לחרדים, ולעידוד השתלבותם במעגל העבודה".



בן אליעזר דורש להתנות את חמש השנים עד לכניסה לתוקף של ההצעה לתשלום קצבאות הבטחת הכנסה לאברכים, בכך שאותם אברכים יצטרכו להוכיח כי הם משתלבים שהכשרות מקצועיות או בלימודי השכלה גבוהה. בדיוני הוועדה הוצע כי התקציבים המיועדים לקצבאות, ינוצלו במסגרת מסלול מיוחד אשר יקצה משרד התמ"ת לעידוד תעסוקה במגזר החרדי תוך שימוש בפלטפורמות הקיימות במשרד.



במסגרת זו, יפעיל המשרד תכנית ייעודית המאפשרת קבלת הקצבה באחת משני האופנים הבאים:



מסלול תעסוקה - תכנית המתבססת על מסלול תעסוקה רגיל המופעל עח ידי התמ"ת, במסגרתה יינתן תמריץ חודשי לתקופה קצובה לכל חרדי אשר ייצא לעבודה, אלא שבניגוד למסלול הקיים, התמריץ יינתן לעובד ולא למעסיק ויינתן בתקופה רציפה ולא במועדים קצובים.



מלגה להכשרה מקצועית - מתן מלגה לכל חרדי אשר יפנה לאחד ממסלולי ההכשרה המקצועית המוכרים להכשרה מקצועית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully