וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פתיחת שבוע המסחר: המבחן של ת"א 25

יעל פטר

18.12.2010 / 22:00

לאחר שבשבוע האחרון הציג מדד ת"א 25 סימני התייצבות מעל 1,300 הנקודות, מצפים באחד העם למבחן הקובע עבור הרף החדש. סיכום מקומי ועולמי, רגע לפני פתיחת שבוע המסחר בת"א

יום המסחר הראשון בשבוע בבורסה ייפתח על רקע סקירות אנליסטים שפורסמו בסוף השבוע ועל רקע חציית רמת ה-1,300 נקודות של מדד ת"א 25. ביום חמישי נחתם המסחר בעליות שערים. מדד ת"א 25 שנחתם בעלייה של 0.5% יפתח ברמה של 1,306 נקודות ומדד ת"א 100 שנחתם בעלייה של 0.7% נחתם ב-1,207 נקודות.

יום המסחר האחרון בשבוע בוול סטריט נחתם ביציבות, לאחר שהמדדים המובילים נעו בטווח צר במהלכו. זאת, כאשר הורדת הדירוג לאירלנד משכה את השוק מטה, בעוד נתוני מקרו אמריקאיים חיוביים משכו בכיוון ההפוך. דאו ג'ונס נחתם ללא שינוי על רמה של 11,495 נקודות, נאסד"ק עלה ב-0.2% ל-2,643 נקודות ומדד S&P 500, שרשם אתמול שיא של שנתיים, התחזק קלות ב-0.1% ל-1,244 נקודות.

בגזרת המקרו העולמית, נשיא ארה"ב ברק אובמה אישר בחתימתו ביום שישי את החקיקה המאריכה את הטבות המס לאמריקאים, בצעד שנחשב כוויתור עקרוני משמעותי של אובמה, שמאז מסע הבחירות שלו קורא להגדלת המיסוי על העשירים והקלת המיסוי על המעמדות הנמוכים יותר. במסגרת החוק החדש יינתנו הטבות מס למיליונרים ולבני המעמד הבינוני, בנוסף על הארכת הסיוע למובטלים.

"אנו רואים בחיוב את ההשקעה בשוק המניות המקומי, במיוחד על רקע האטרקטיביות הנמוכה שמציעות אלטרנטיבות ההשקעה בתחום הסולידי, נוכח תשואותיהן הנמוכות", כך נכתבה בסקירה השבועית של בנק הפועלים בסוף השבוע האחרון. "אנו מעדיפים השקעה במניות בודדות ולא באמצעות מדדים, כאשר בחלוקה ענפית, אנו רואים עדיפות להשקעה בחברות המוטות למשק המקומי, בענפים כגון קמעונות, ומזון. בין המניות המומלצות על ידינו ניתן למנות את בזק, טבע, שופרסל, החברה לישראל, כיל, אידיבי אחזקות וגולף", הוסיפו.

האנליסטים של בנק לאומי סיכמו כי "להערכתנו, בטווח הקצר הסנטימנט החיובי עשוי להימשך, על רקע האיתנות היחסית של הכלכלה הישראלית והמחסור באלטרנטיבות השקעה שתומך גם כן ב'ראלי' סוף שנה. עם זאת יודגש כי להתפתחויות מעבר לים עשויה להיות השפעה מהותית על מגמת המסחר". ובתחום המיקרו, לידר השקעות, השלימה את הסכם החלוקה מחדש של נכסי הנדל"ן בבעלות החברה בקרואטיה עם החברה השותפה בפרויקטים. לפני העסקה החזיקה לידר ב-50% מ-8 הפרויקטים בקרואטיה ביחד עם שותפתה. מהות ההסכם הוא חלוקה מחדש של אחזקותיהם בחברות ללא העברת תשלומים מצד לצד. בעקבות העסקה צפויה החברה לרשום בדו"חות הכספיים רווח נטו של כ-1.2 מיליון אירו.

עקיבא מוזס, מנכ"ל חברת כיל, מכר ביום חמישי לחברה לישראל מניות בסכום של 58 מיליון שקל. מוזס מימש חבילה של 1.5 מיליון אופציות שקיבל במסגרת תוכנית אופציות מ-2007 ל-985 אלף מניות ומכר אותן לחברה לישראל במחיר של 58.8 שקל למניה, מחיר המניה עם פתיחת המסחר באותו יום.

המלצות אנליסטים

בסוף השבוע מספר גופים פירסמו המלצות על מניות ישראליות. האנליסט דיוויד קפלן מבית ההשקעות ברקליס הוציא תחילת סיקור לסקטור הגז הישראלי, שהפך לאחד המסוקרים ביותר בשנה האחרונה תחת הכותרת "הסיכון גבוה, אך כך גם הפרס". שתי מניות המגזר המומלצות ביותר של ברקליס הן דלק אנרגיה ורציו, הזוכות להמלצת "תשואת יתר". דלק קידוחים ואבנר מקבלות המלצת "תשואת שוק" וישראמקו מקבלת המלצת "תשואת חסר" מבית ההשקעות.

חברת דירוג האשראי S&P מעלות פירסמה בסוף השבוע שינויים בדבר דירוג לבנק הפועלים, בנק דיסקונט ובנק מרכנתיל. תחזית הדירוג של בנק הפועלים הועלתה ל"יציבה" מ"שלילית" בשל שיפור בביצועים התפעוליים. כמו כן, אושרר דירוג מנפיק ilAA+ (הדירוג הגבוה ביותר). גם לבנק דיסקונט/מרכנתיל אושרר דירוג ilAA- (דירוג גבוה), וכן תחזית הדירוג עלתה ל"יציבה" בשל שיפור בתוצאות התפעוליות.

מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר עלה בשיעור של %0.1. רפי גוזלן, אסטרטג המקרו של לידר שוקי הון סבור כי זו עלייה מתונה שלא מלמדת על תמונת האינפלציה העתידית. המדד הכללי עלה מתחילת השנה וב-12 החודשים האחרונים בשיעור של %2.3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully