וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת ספרד נחוש להעלות את גיל הפרישה ל-67

סוכנויות הידיעות

18.12.2010 / 21:46

מפלגות האופוזיציה ואיגודי העובדים מאיימים בשביתה כללית; ספטרו: "נבצע זאת בהדרגה ללא צעדים טראומתיים"



ראש ממשלת ספרד אמר ביום שישי כי ממשלתו ערוכה להעלאת גיל הפרישה מ-65 ל-67 בשנה הבאה, למרות ההתנגדות העזה מצד מפלגות באופוזיציה ואיגודי העובדים שמאיימים לפתוח בשביתה כללית.



הבנק המרכזי של ספרד ומוסדות פיננסיים אחרים דחקו בחוזה לואיס רודריגז ספטרו לבצע שינויים במערכת הפנסיה כחלק מהרפורמות ההכרחיות לסייע למדינה לצמצם את גירעונה על מנת להתמודד עם המשבר הכלכלי.



דברים של ספטרו נאמרו על רקע מצבו החלש של מגזר הבנקים בספרד, לאחר שבשבוע שעבר הודיע הבנק המרכזי של ספרד כי יחס ההלוואות הגרועות בבנקים ובמוסדות הפיננסים במדינה עלה לרמתו הגבוהה זה 14 שנה.



"הממשלה תמשיך לקדם את ההצעה להעלות את גיל הפרישה ל-67", אמר ספטרו אתמול לכתבים בבריסל שם נפגשו מנהיגי האיחוד האירופי.



"אנו יכולים לעשות זאת באופן פרוגרסיבי מבלי לנקוט צעדים טראומתיים", הוא הבטיח. הוא הוסיף כי ממשלתו מעוניינת להשיג קונצנזוס פוליטי למהלך, אך תבצע את השינוי בכל מקרה ב-28 בינואר.



המפלגות הגדולות בספרד הסכימו להעלות את מספר שנות העבודה לפיהן מחושבים דמי הפנסיה. כרגע מתבסס החישוב על 15 שנות העבודה האחרונות. המפלגות עדיין לא קבעו נוסחה חדשה אך משך הזמן צפוי לעלות לבין 20 ל-25 שנה. פירוש הדבר שעובדים יאלצו להפריש סכומים גבוהים יותר לקרנות הפנסיה בטרם יוכלו לפדות אותן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully