וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו דוחה בארבע שנים את הוויכוח על הקצבאות לאברכים

מאת צבי זרחיה

19.12.2010 / 7:04

הממשלה תדון היום בהצעות שאישורן יאפשר לראש הממשלה להמשיך לשרוד בשלטון: הרחבת הפטור מגיוס לחרדים נשואים כבר מגיל 22 והמשך התשלום של קצבת הבטחת הכנסה לאברכים עד 2015 לפחות ? ההצעות כוללות גם תוספת תקציב לצה"ל וסוכרייה לסטודנטים נזקקים ? השר בן-אליעזר: אישור



>> הממשלה תדון היום בשתי הצעות שנועדו להשפיע על השתלבותו של המגזר החרדי בשוק העבודה ובצה"ל. אישורן יאפשר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להימנע ממשבר עם שותפיו לקואליציה - ולהמשיך לשרוד בשלטון.



לפי אחת ההצעות שיובאו לאישור הממשלה, תקופת התשלום של קצבת הבטחת הכנסה לאברכים תקוצר לחמש שנים בלבד לכל אברך, ולראשונה יוגבל מספר האברכים הזכאים לקבל קצבה בלא הגבלת זמן. לפי ההצעה האחרת, יינתן לחרדים פטור מגיוס לצה"ל בתמורה לשילובם בשירות אזרחי למשך שנה - בגופים כמו המשטרה, מד"א או שירותי הכיבוי. הפטור יוענק לתלמידי ישיבה נשואים בני 22 ויותר, גם אם אינם אבות לילדים. גם תלמידי ישיבה בני 24 ומעלה שאינם נשואים יוכלו לזכות בפטור מגיוס אם ישתתפו במסלול שירות בכוחות החירום. כיום נדרשים אברכים אלה לשרת בצבא או להמתין לפטור מלא בגיל מאוחר. מוצע כי הממשלה תקבע יעד גיוס של 65% למגזר החרדי. מחצית המתגייסים יופנו לצבא, והיתר לשירות אזרחי.

שתי ההצעות גובשו בוועדות שבראשן עמד מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי. ההצעה בעניין הקצבאות כוללת תוספת של 50 מיליון שקל לקרן הסיוע לסטודנטים נזקקים. בקואליציה מעריכים כי הצעה זו תאושר היום בממשלה גם אם ש"ס לא תתמוך בה. שר החינוך, גדעון סער, הודיע כי יצביע נגד ההצעה בעניין הבטחת הכנסה לאברכים.



על פי הערכות בכנסת, המפלגות החרדיות יפעלו לשנות את המלצות ועדת גבאי. עם זאת, לרשותן יעמוד לשם כך זמן רב - שכן קצבת הבטחת הכנסה לאברכים תופחת על פי המלצות הוועדה רק בעוד ארבע שנים. כיום משולמת קצבת הבטחת הכנסה לכ-11 אלף אברכים - מתוך 70 אלף אברכים בסך הכל.



"מטרת ההסדר היא לאזן בין שני עקרונות", אמר נתניהו. "הראשון הוא רגישות אנושית. מדובר באוכלוסייה ענייה מאוד, של אלפי משפחות עם ילדים קטנים, ואי אפשר לפגוע בבת אחת ברמת ההכנסה שלה. העיקרון השני, שעליו אני עומד בכל תוקף, הוא שאסור להנציח את העוני. ההסדר החדש יתמרץ את האברכים לצאת לעבודה ולשפר את מצבם הכלכלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully