וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התשתיות מעכב את גיוס החוב של חברת החשמל

אבי בר-אלי

19.12.2010 / 7:04



>> עיכוב נוסף בגיוס החוב הממתוכנן של חברת החשמל בהיקף של מיליארד שקל. ל-themarker נודע כי משרד התשתיות מעכב בשבועות האחרונים את אישור הגיוס בשל התניות חדשות שביקש להכניס למסמכיו. מדובר בהוספת התניות לאישור השעבוד הצף של האג"ח - המבטיח לבעלי האג"ח את העמדת כלל נכסי החברה כנגד החוב - ככל הנראה, דרישה לקבלת אישור נוסף מטעם המשרד להפעלת השעבוד הצף בעת הצורך.

התניה זו היא בגדר תנאי סף עבור גיוסי החברה בחו"ל - ואולם הפעם ביקשה החברה לאשרם עבור השוק מקומי, בעקבות רשמים שקיבלה מסבב מקדים שערכה בקרב הגופים המוסדיים בישראל. הקבינט החברתי-כלכלי אישר שעבוד זה כבר לפני שלושה שבועות, ואולם מאז מעכב משרד התשתיות את אישורו לכך.



חברת החשמל מתעתדת לגייס במהלך 2011 סכום של 4 מיליארד שקל לצורך החזרי חוב (קרן וריבית), וכן עבור מימון השקעות שוטפות. בין היתר מדובר בפירעון אג"ח בסך 600 מיליון דולר, שבו מחויבת חברת החשמל עד סוף מאי 2011. ואולם, הממשלה אישרה לחברה את השעבוד הצף לגיוס של מיליארד שקל בלבד - ולכן החברה בוחנת במקביל יציאה לגיוס בחו"ל. האג"ח שיונפקו בישראל יהיו בעלות מח"מ ארוך יחסית של 12 שנה - בתשע השנים הראשונות תשלם החברה ריבית בלבד, ואילו את הקרן תפרע בשישה תשלומים חצי שנתיים רק ב-2020-2022.



מידרוג העניקה לאג"ח דירוג של aa2 עם אופק שלילי, ואת ההפצה יובילו כלל חיתום ולידר שוקי הון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully