וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזכייניות יורשו לשדר 10 שעות ריאליטי בשבוע - במקום 6 כיום

מאת אופיר בר-זהר

19.12.2010 / 7:04

ההיתר מותנה בשידור 12 תוכניות סוגה עילית שבועיות בפריים טיים. ועדת הטלוויזיה: "תוכנית חיסכון" של ערוץ 2 ו"לילה כלכלי" של ערוץ 10 ימשיכו להיחשב תוכניות תעודה



>> מועצת הרשות השנייה אישרה להגדיל את היקף שידורי הבידור והריאליטי בפריים טיים - כך הודיעה המועצה בתום ישיבתה של ביום חמישי בערב.



לפי ההחלטה, זכייניות הטלוויזיה המסחרית יורשו להקצות עד 10 שעות שבועיות לשידורי בידור וריאליטי, לעומת שש שעות שבועיות כיום - מגבלה שלא כולן עמדו בה. האישור מותנה בשידור של 12 תוכניות שבועיות של סוגה עילית בשעות צפיית השיא (24:00-19:00).

החלטת המועצה התקבלה ברוב של חמישה חברי מועצה מול ארבעה שהתנגדו לה. כפי הנראה, לישיבה הגיעו שני חברי מועצה נוספים שהתכוונו להתנגד בהצבעה על הנושא, אך ההצבעה נדחתה עד שהשניים היו צריכים לעזוב את המקום, ולפיכך ההחלטה אושרה. המתנגדים כבר פנו בעניין ליו"ר המועצה, אילן אבישר, וביקשו להעלות את הנושא לדיון מחודש בשבוע הקרוב.



מהמועצה נמסר כי "נוכח השיפור בהיקף שידורי תוכניות מסוגה עילית בפריים טיים, ולנוכח השיפור בתמהיל השידורים והתחייבות הזכייניות לעמוד במחויבויות כפי שעמדו בהן ב-2009, החליטה המועצה לאפשר לזכייניות לשדר עד 10 שעות בידור וריאליטי בשבוע מול לפחות 12 תוכניות סוגה עילית בפריים טיים".



דברי המועצה לגבי עמידתן של הזכייניות במחויבויות התוכן שלהן נובעים מנתוני הדו"ח החלקי של הרשות השנייה ל-2009, שפורסם לפני כמה חודשים. עם זאת, יש לציין כי הדו"ח היה חלקי בלבד ולא כלל פירוט של התוכניות וההפרות. עד כה לא פורסם הדו"ח המלא של הרשות ל-2009.



משמעות החלטת המועצה היא כי זכייניות הטלוויזיה המסחרית יורשו לשדר תוכניות בידור או ריאליטי מדי ערב לאחר החדשות. ההחלטה מעלה תהיות שכן לאחר קיזוז שעת הפריים טיים המוקדשת לחדשות ולרצועות ליליות, השעות הפנויות שנותרות לכל אחת מהזכייניות מצומצמות ולא ברור כיצד יוכלו לשלב בהן את שידורי הבידור והריאליטי - וגם לעמוד במחויבויות הסוגה העילית.



ההחלטה מגיעה בעיתוי טוב לזכיינית ערוץ 2 קשת, שמשדרת בימים אלה את "האח הגדול" פעמיים בשבוע. גם היוצרים יכולים להתייחס להחלטה בסיפוק, אם תיושם במלואה, שכן בעבר הודיעו למועצה כי לא יתנגדו להגדלת היקף שידורי הבידור בטלוויזיה המסחרית, כל עוד היא תותנה בהגדלת היקף שידורי הסוגה העילית.



בהחלטה נוספת קבעה ועדת הטלוויזיה כי התוכניות "תוכנית חיסכון" בערוץ 2 ו"לילה כלכלי" בערוץ 10 ימשיכו להיחשב תוכניות תעודה לתקופת ניסיון נוספת. כפי שפורסם ב-themarker, הרשות השנייה המליצה לחברי המועצה לתמוך בהחלטה, וטענה כי "חל שיפור" בפרמטרים מסוימים של התוכניות, שמאפשר להמשיך להכיר בהן כתוכניות תעודה. ההכרה תהיה לתקופת ניסיון עד מארס 2011 ואז תיבחן שוב.



מהמועצה נמסר: "הזכייניות נדרשות להמשיך ולמלא אחר דרישות הרשות השנייה להבטחת המרכיבים התיעודיים של 'תוכנית חיסכון', הכוללים בין היתר חיזוק של המרכיבים התחקיריים בתוכנית וחיזוק הייצוג לפריפריה". בנוגע ל"לילה כלכלי" נמסר כי "הוועדה התנתה את המשך ההכרה בביצוע השינויים הנוספים הנדרשים הכוללים הגברת המרכיבים התיעודיים של התוכנית וצילומי החוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully