וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז גיבוי עשוי היה למנוע את השבתת מערכת נט המשפט

אור הירשאוגה

19.12.2010 / 7:04



>> עדכון בתוכנה המתווכת בין ליבת המערכת למשתמשים הסופיים גרם ביום רביעי להשבתתה של מערכת נט המשפט, המערכת המקוונת לניהול בתי המשפט - שפרישתה הסתיימה רק השנה אחרי כעשור, ובהשקעה של 300 מיליון שקל.

המערכת שעודכנה מאפשרת למשתמשי הקצה של המערכת לתקשר מול התוכנה היושבת במרכז השרתים המרכזי של המערכת בגבעת שמואל, הכולל כ-400 שרתים. התקלה, שתוקנה ביום חמישי בצהריים, היא אחת מתוך שורה ארוכה של תקלות שאירעו במהלך עדכון חומרה ותוכנה המבוצע במרכז השרתים.



במהלך שלושת השבועות האחרונים, עם סיומה של פריסת המערכת בכל בתי המשפט בישראל, ביצעה הנהלת בתי המשפט מהלך יזום לשדרוג המערכות במרכז השרתים. שדרוג מערכות עשוי במקרים רבים להוביל לאטיות מוגברת של המערכת, אך השבתה מלאה נחשבת יוצאת דופן.



"צפינו שמהלך בסדר גודל כזה יגרום לחוסר יציבות", אמר ל-themarker עו"ד ברק לייזר, יועץ להנהלת בתי המשפט. "באופן טבעי, מהלך השדרוג הכולל היה רצוף בתקלות", ציין.



ואולם גם במקרה של תקלה כמו זו שאירעה ביום רביעי, מרכז גיבוי היה עשוי למנוע את השבתתה המלאה של המערכת. אלא שהנהלת בתי המשפט בחרה במודע, ככל הנראה משיקולים תקציביים, לא להקים למערכת מרכז כזה עד עתה.



מנהל בתי המשפט, השופט משה גל, אף התייחס לנושא בתגובה לפניית themarker במסיבת עיתונאים, שנערכה לפני שנה לרגל השקת המערכת בבית המשפט השלום בתל אביב. גל ציין כי הנהלת בתי המשפט החליטה להמתין להקמתו של אתר התאוששות מאסון מרכזי של ממשלת ישראל, אתר שצפוי להיכנס לפעולה רק בעוד כמה שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully