וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הטבות המיליארדים - כי"ל הוסיפה רק 300 עובדים

אורה קורן

19.12.2010 / 9:15

מאז כניסתה למסלול ההטבות המהיר ב-2005, נהנתה כי"ל מהטבות מס בשווי של כ-2 מיליארד שקל, אולם מהנתונים הממשלתיים התווספו מפעליה רק 300 עובדים חדשים

הטבות המס שקיבלה כיל מאז נכנס לתוקף המסלול המהיר של ההטבות ב-2005 מסתכמות ב-2 מיליארד שקל (490 מיליון דולר). לפי נתונים ממשלתיים, תוספת העובדים במפעליה באותן שנים הסתכמה ב-300 איש. לפיכך, ההערכה בממשלה היא כי החרגת כיל לצד חברות אחרות מחוק עידוד השקעות הון לא תחייב אותה לפטר עובדים, כפי שטוענים מקורבים וראשי רשויות בדרום.

העניין עלה בדיון בוועדת הכספים של הכנסת על אישור החוק, כחלק מהרפורמות בתקציב המדינה לשנים 2011-2012. חוק עידוד השקעות הון החדש יועלה מחר להצבעה בוועדת הכספים. החוק החדש נועד לתמרץ חברות לפעול בישראל, ולפיכך מחריג מקבלת הטבות מס גורפות חברות שאינן יכולות להעתיק פעילות עיקרית לחו"ל, כמו חברות המבוססות על אוצרות טבע, בתי מלון וחברות ממשלתיות.

עלויות כריית האשלג הנמוכות של כיל בישראל הן תמריץ נוסף להשארת פעילות בהיקפים גדולים בישראל. על פי מחקר שבוצע על ידי חברת קראוליין, עלות כריית אשלג בים המלח היא 115 דולר לטונה, ואילו במכרות אחרים של כיל עומדת על 174.9 דולר לטונה בבריטניה, 204.5 דולר לטונה בסאלנט בספרד ו-179.1 דולר לטונה בסוריה בספרד.

מקורבים לדיונים על חוק עידוד השקעות הון ציינו כי נתון נוסף הממזער סיכונים לאומיים מהחרגת כיל מהחוק הוא העובדה שהיא מנועה מהוצאת פעילות ייצור מהותית לחו"ל ללא אישור המדינה, מתוקף מניית הזהב של המדינה בכיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully