וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקליס: למתחרה החדשה בקופקסון יש כבר 23% מהמרשמים החדשים

מאת יורם גביזון

19.12.2010 / 7:04

לפי הערכות, נתח השוק של הקופקסון במרשמים החדשים ירד מ-39% באוקטובר ל-30% בנובמבר



>> החשש מפני תחרות שתפגע במכירותיה של קופקסון למחלת הטרשת הנפוצה, מרכז הרווח העיקרי של טבע, מעיב על מניית החברה בחודשים האחרונים. מניית טבע רשמה תשואה שלילית של 7.5% מתחילת 2010, לעומת תשואה חיובית של 16.5% למדד נאסד"ק.

המקור העיקרי לחששות הוא השקתה של התרופה גילניה בידי נוברטיס בראשית אוקטובר 2010. גילניה היא התרופה הראשונה שניתנת דרך הפה בעוד יתר התרופות למחלה הכרונית ניתנות בזריקה או בעירוי, כך שהתרופה החדשה משפרת באורח משמעותי את איכות חייהם של החולים. נתונים שפירסם בסוף השבוע החולף בנק ברקליס בנוגע לשיעור החדירה של גילניה עלולים להגביר את החששות מפני השפעתה על קופקסון.



מחיר היעד הועלה



בנק ברקליס העלה את מחיר היעד למנייתה של נוברטיס מ-53 ל-56 פרנק שווייצי, ונימק זאת בין היתר במספר הרב של המרשמים לתרופה. ברקליס ציטט את נתוניה של impactrx, חברת מחקר שמתמחה בתעשיית התרופות, שלפיהם גילניה נגסה בנתח של 23% מהמרשמים החדשים שנרשמו לחולי טרשת נפוצה בנובמבר 2010. לפי חברת המחקר, גילניה השיגה את נתח השוק על חשבון התרופות קופקסון של טבע ואוונקס של חברת ביוג'ן איידק, שהן התרופות הראשונה והשנייה בהתאמה בשוק הטרשת הנפוצה.



לפי הערכות, נתח השוק של קופקסון של טבע מהמרשמים החדשים למחלה ירד בנובמבר 2010 ל-30%, בהשוואה ל-39.1% באוקטובר ו-40.1% מכלל המרשמים למחלה. עם זאת, ייתכן ששיעור החדירה של גילניה מכלל המרשמים החדשים משקף בעיות מדידה, לנוכח המספר הנמוך של מרשמים חדשים למחלה; את התנודתיות הגבוהה יחסית בנתח השוק של תרופות חדשות שמושפעת מפעילות קידום המכירות הנמרצת של נוברטיס בחודשים הראשונים לאחר השקתה; וכן את בעיות המדידה, כמו מדגם מצומצם בשוק הריכוזי יחסית של הנוירולגים בארה"ב.



נתונים סותרים



נתוני impactrx עומדים בסתירה לנתוניה של חברת קרדי אגריקול, שהעריכה בסוף נובמבר כי בשבוע השביעי להשקת התרופה נרשמו רק 38 מרשמים לתרופה, בהשוואה ל-666 מרשמים לתרופה אמפירה, שהיא טבלייה שניתנת לשיפור ההליכה של חולי טרשת נפוצה.



טבע העריכה בעבר כי גילניה תגדיל את מספר המטופלים במחלת הטרשת הנפוצה ושתהיה האופציה הטיפולית הראשונה של חולים שהפסיקו טיפול, משום שהתרופות הקיימות לא היטיבו עם מצבם של חולים שסובלים מפחד מזריקה או מעירוי.



מכירותיה של קופקסון צמחו ב-4% ברבעון השלישי של 2010 בהשוואה לרבעון המקביל ב-2009 והסתכמו ב-808 מיליון דולר. המכירות בארה"ב גדלו ב-9% ברבעון השלישי של 2010 בהשוואה לרבעון המקביל ב-2009 והסתכמו ב-588 מיליון דולר. לפי הערכות, מכירות הקופקסון תורמות לחברה 30% מהרווח הנקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully