וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם לשניים תובעת את מקדונלד'ס: "נכנסת למוחם של ילדיי"

סוכנויות הידיעות

19.12.2010 / 10:41

האם טוענת כי הרשת משווקת את הארוחות באמצעות צעצועים ישירות לילדים, מה שמקשה עליה לסרב



אם לילדים מקליפורניה הגישה תביעה נגד מקדונלד'ס, טענה כי ענקית המזון המהיר משתמשת בצעצועים על מנת לשווק ישירות לילדים קטנים. מונט פרהאם מהעיר סקרמנטו, אם לשני ילדים קטנים, הגישה את התביעה ביום רביעי בסן פרנסיסקו, ביחד עם מרכז המדע לטובת הציבור (cspi), אשר מבקש להגיש תביעה ייצוגית בנושא.



לטענתה של פרהאם, ילדיה מבקשים ממנה שוב ושוב ארוחות ילדים - אשר מכונות באנגלית happy meals - בעיקר בשביל הצעצועים. "אנחנו צריכים להגיד 'לא' לילדים שלנו כל כך הרבה, ומקדונלד'ס מקשה עלינו. אני מתנגדת לכך שמקדונלד'ס נכנסת למוחם של ילדיי ללא רשותי, וממש משנה את מה שהילדים שלי רוצים לאכול".



מייקל ג'ייקובסון, מנהל cspi, האשים את מקדונלד'ס ב"אחד מתעלולי השיווק הערמומיים ביותר - נפנוף בצעצוע מול ילד קטן", והוסיף כי זהו תעלול "לא הוגן, מטעה ולא חוקי". "לתעשיית המזון צריכה להיות אחריות לא לפלוש למשפחות באמצעות טכניקות שיווק נלוזות שגורמות לילדים לנדנד להוריהם".



ג'ייקובסון השווה את השיווק של מקדונלד'ס לפנייתן של חברות טבק לילדים באמצעות דמות הגמל ג'ו קאמל. "במקרה הזה, מקדונלד'ס גרועה יותר. הם פונים ישירות לילדים קטנים. החברה משתמשת בטכניקות לא הוגנות לשכנוע ילדים לנדנד להוריהם ללכת למקדונלד'ס. חברות טבק לא רודפות אחרי ילדים בני שלוש, וגם לא קוקה קולה או פפסי".



בשנת 2006, חברות מזון מהיר הוציאו למעלה מ-520 מיליון דולר על פרסום ושיווק ארוחות ילדים. יותר מ-350 מיליון דולר מתוך הסכום הוצא על צעצועים בלבד. בחודש שעבר, אישרה מועצה רגולטורית בסן פרנסיסקו צו אשר דורש מחברות מזון מהיר אשר משווקות ארוחות ילדים לעמוד בסטנדרטים תזונתיים מסוימים. הצו ייכנס לתוקפו בדצמבר.



במקדונלד'ס אמרו בתגובה כי הם גאים בארוחות הילדים שלהם וכי החברה תגן בכל כוחה על המותג, על שמה הטוב ועל המזון. "אנחנו עומדים מאחורי ניסיון של 30 שנה בהן סיפקנו חוויה מהנה לילדים ולמשפחות במקדונלד'ס", אמרה ברידג'ט קופינג, דוברת החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully