וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצפי ל-2011: לא השנה של חברות התקשורת

ואדים סבידרסקי

19.12.2010 / 11:00

כלכלני בנק הפועלים צופים כי שנת 2011 תהיה טובה לחברת טבע - וגרועה לחברות התקשורת. לפי ההערכות, מגמת העליות המתונות בשווקים תמשך, וצפויים מימושי רווחים

כלכלנים ממחלקת המחקר של בנק הפועלים מעריכים כי מגמת העליות המתונות בשווקים, שאפיינה את שנת 2010, תמשך גם ב-2011. כמו כן, צופים הכלכלנים כי בשנה הבאה צפויים מימושי רווחים.

הערכה זו מתבססת על נתונים חיוביים, ובהם צפי להמשך השיפור בתוצאות המצרפיות של החברות הגדולות, סביבת הריבית נמוכה בישראל ובעולם, צמיחה חיובית בישראל וצפייה לסביבה חיובית גם בשוקי המניות בעולם.

התנהגות שוקי ההון צפויה להשפיע על תוצאותיהן של החברות הציבוריות בכמה מובנים. ראשית, צפויה השפעה על החברות שביצועיהן מוטים לשוק ההון, כגון חברות הביטוח. עוד יושפעו רווחי החברות בתיקי ההשקעות שלהן. השפעה נוספת צפויה להיות על יכולת החברות לממן עצמן באמצעות שוק ההון, מגמה שסימניה החלו בשנתיים האחרונות.

האנליסט דוד לוינסון מהפועלים סבור כי שנת 2011 צפויה להיות שנה טובה לתעשייה הגנרית ובמיוחד לטבע שלאחר איחוד חברת רציופארם צפויה להציג תוצאות טובות בשנה הקרובה.

לדברי לוינסון, המשבר העולמי החולף בשילוב הרפורמה בבריאות שאושרה לא מכבר בארה"ב, דוחף, הלכה למעשה, את הממשל האמריקאי לשימוש מוגבר בגנריקה, כך שטבע צפויה לקטוף את פירות גידול השוק כבר במהלך השנה הקרובה. באירופה צפויה החברה להרחיב את נוכחותה בשווקים כדוגמת גרמניה וצרפת, כאשר אנו מעריכים שהחברה תבצע מהלכים משמעותיים בגרמניה בטווח הזמן הקרוב. הנהלת טבע התבטאה כי המיזוג עם רציופארם צפוי להניב לה רווח בסך 400 מיליון דולר.

"טבע נכנסת ל-2011 מחוזקת בתחומים נוספים בשעה שהשוק העולמי מתרחב, בין היתר עם דריסת רגל משמעותית בשוק מוצרי הנשימה, בריאות האשה, טרשת נפוצה, פרקינסון ועוד", מציין לוינסון. מניית טבע מומלצת על ידי בנק הפועלים מאחר והיא נכנסת ל-2011 במחיר נוח המשקף מכפיל עתידי נמוך".

בהתייחסותו של לוינסון לענף התקשורת המקומי ציין כי שנת 2011 צפויה להיות שנת מפנה: מגמת הצמיחה תיעצר כתוצאה מהגברת רמת התחרות, הורדת דמי הקישוריות, העלאת שיעור התמלוגים למדינה, סבירות גבוהה לכניסת מפעילים וירטואליים ומפעיל סלולרי רביעי על ידי HOT בהפועלים מעריכים כי ענף התקשורת, למעט בזק, צפוי להציג ירידה ברווחיות הכוללת וזאת לאחר שחברות הענף נהנו בשנים האחרונות משוק צומח, שיפורים טכנולוגים וירידה בעוצמת התחרות.

לגבי הבנקים, צופים בבנק הפועלים כי בשנת 2011 תימשך ההשפעה החיובית של השיפור בסביבה הכלכלית המקומית על תוצאות הבנקים ועל פעילותם. בהשפעת המשך השיפור הכלכלי, צפויים הבנקים להציג שיעורי הפרשות לחובות מסופקים סבירים לתקופה, ואף צפויה להמשך מגמת קיטון בהיקף החובות הבעייתיים ולהרחבת היקפי הפעילות של החברות ומשקי הבית מול הבנקים. המשך העלייה ההדרגתית הצפויה ברמת הריבית במהלך 2011 צפויה להיטיב עם הבנקים ולהביא לשיפור ברווחיהם.

האנליסט, מני כהן מעריך כי מגמת ההתאוששות בבתי הזיקוק צפויה להיות איטית והדרגתית, כשמרווחי הזיקוק הנמוכים יחסית ימשיכו לאפיין את התעשייה גם במהלך שנת 2011. עם זאת, מגוון ההשקעות והשיפורים שבוצעו בבתי הזיקוק בישראל, לצד היתרונות היחסיים שלהם, יסייעו לבז"ח ובז"א להמשיך ולהציג ביצועים עודפים בהשוואה למרווח הייחוס.

"סקטור הדשנים יציג ב-2011 גידול כמותי משמעותי"

"המגמה הצפויה בשנה הקרובה בענפי האגרוכימיה השונים מעורבת, על רקע ההתפתחויות בעולם החקלאי מחד, והתפתחויות בענפי המשנה מאידך. העליות החדות במחירי הסחורות וחזרת הביקושים תטיב עם חברות הפועלות בענפים המאופיינים בתחרותיות נמוכה יחסית, כמו תחום האשלג, אך מנגד, ענפים המאופיינים בתחרותיות עזה ימשיכו לסבול משחיקת מחירים ורווחיות. לאור זאת, סקטור הדשנים יציג ב-2011 גידול כמותי משמעותי עם עליה נוספת ברמת המחירים, ומנגד בתחום הגנת הצומח צפוי גידול כמותי חד ספרתי, עם שחיקה קלה ברמת המחירים לאור התחרות הגבוהה בענף", מסביר האנליסט ירון פרידמן.

עוד מעריכים בבנק הפועלים הפועלים כי רשתות שיווק המזון הגדולות יציגו שיפור בתוצאותיהן בשנת 2011, אם כי בקצב נמוך יחסית לשנת 2010. הסביבה העסקית, לדבריהם, תוסיף להיות מאתגרת עבור רשתות המזון, וכי התחרות, בעיקר מכיוונן של הרשתות הפרטיות, תוסיף להכביד על הרשתות הגדולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully