וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המסים עלולים להביא להגירה שלילית מי-ם"

רנית נחום הלוי

19.12.2010 / 12:00

בתנועה התעוררות בי-ם, שקמה כדי להקל על מצוקת הדיור לצעירים בבורה, טוענים: "צעדי המיסוי לא מספיקים ואף עלולים להזיק לעיר במידה ולא ילוו בצעדים נוספים הממוקדים בירושלים"

לקראת ישיבת הממשלה הבוקר, בה יועלו להחלטה שני צעדים שמטרתם להקל על מצוקת הדיור, עיטרו פעילי תנועת התעוררות בירושלים את פני העיר בשלטים הנושאים את הסיסמא "אטיאס תעשה לי בית". השלטים מוקמו בכניסה לעיר ובמרכזי תנועה נוספים.

תנועת התעוררות בירושלים, הפועלת מזה שנתיים על מנת לקדם פתרונות דיור לזוגות צעירים בירושלים, סבורה כי הצעדים המוצעים על ידי שר האוצר, יובל שטייניץ, ושר השיכון אריאל אטיאס, אינם מספקים. "במקרה של ירושלים - צעדי המיסוי המוצעים עלולים לא לסייע ואף להזיק לעיר במידה ולא ילוו בצעדים נוספים הממוקדים בירושלים", מסבירים בתנועה. "אם היצע הדירות שיתפנה כתוצאה מצעדים אלו יהיה מחוץ לעיר, הדבר עלול להגביר את ההגירה השלילית של כוחות צעירים ויצרניים מהעיר".

לטענת התנועה, יש לתקן ולשכלל את תוכנית "מחיר למשתכן" שמפעיל משרד הבינוי והשיכון החל משנת 1994. במסגרת תכנית זו קובע משרד הבינוי והשיכון מחיר לקרקע על פי הערכת שמאי ומציע לקבלנים להתחרות ביניהם על המחיר הסופי של הדירות שיימכרו, כאשר מי שמציע את המחיר הנמוך ביותר מנצח. בשיטה זו הצליחה הממשלה להפחית מחירים באופן משמעותי, לפעמים בשיעור של כ-20%, לטובת זכאים שהגדירה. נכון להיום, מי שזכאי לרכוש דירה כזו בהנחה הם 30% מהמשפחות להן 7 ילדים ומעלה, 30% מהמשפחות להן 4 ילדים ומעלה, 20% מהמשפחות להן 1-3 ילדים ו-20% מהמשפחות ללא ילדים.

"משמעות הדבר היא כי למעלה מ-60% מהדירות משוריינות למשפחות עם ילדים", מסבירים בתנועת התעוררות. "אנו דורשים להפעיל גרסאות נוספות של תכנית "מחיר למשתכן", כך שיינתן מענה לאוכלוסיות נוספות שתורמות לירושלים וזקוקות לתמיכה ממשלתית. אנו מציעים יצירת מסלול נוסף של התוכנית במסגרתו תינתן העדפה לזוגות צעירים הרוכשים את דירתם הראשונה ועובדים בעיר. ניתן אף להתמקד באלו שעובדים בתחומים שהוגדרו כמנועי הצמיחה היתרון של ירושלים, כגון התעשייה החכמה, ההשכלה הגבוהה, האומנות, הרפואה והתיירות. באופן זה יינתנו תמריצים למשפחות שבתחילת דרכן ובמקביל ירושלים תיהנה מתרומתם בתחום התעסוקה".

כמו כן, דורשים בתנועה לקבל הכרה בהוצאות משכנתא לצרכי מס. מנגנון זה מיושם בארה"ב שם הממשלה מקצה כ-60 מיליארד דולר מדי שנה לטובת יישומו, ומכיל תמריץ לאנשים עובדים שרוכשים את דירתם הראשונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully