וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערוריה חדשה בכס הקדוש: בנק הוותיקן מואשם בהלבנת כספים ובקשרים למאפיה

סוכנויות הידיעות

19.12.2010 / 11:37

המשטרה החרימה נכסים בשווי 23 מיליון יורו מהבנק אשר מקורם אינו ברור



בנק הוותיקן, הקרוי institute for religious works, נמצא בימים אלה תחת חקירה בחשד לשערוריית הלבנת כספים, אישומים שבגינם החרימה המשטרה נכסים בשווי 23 מיליון יורו (30 מיליון דולר).



הוותיקן אמר כי החרמת הנכסים היתה כתוצאה מ"אי הבנה", והביע אופטימיות שינוקה מהאישומים. ואולם על פי מסמכי בית המשפט, התביעה טוענת כי בנק הוותיקן הפר במכוון את החוק, "במטרה להסתיר את הבעלות, היעד והמקור של הכספים". התביעה חושדת כי הוותיקן שיתף פעולה עם אנשי עסקים מושחתים ועם המאפיה.



מסמכי התביעה מצביעים על שתי עסקות חשודות. ב-21 בספטמבר החרימה המשטרה נכסים מהחשבון של בנק הוותיקן בסניף בנק קרדיטו ארטיגנו ברומא. החוקרים אמרו כי הוותיקן לא סיפק מידע בנוגע למקור או ליעד של הנכסים, כפי שנדרש בחוק האיטלקי. 20 מיליון יורו מתוך הסכום יועדו לסניף ג'יי.פי מורגן בפרנקפורט והשאר יועד לבנקה דל פוצ'ינו. לטענת התביעה, הוותיקן התעלם מהתקנות המורות לבנקים זרים לפרט בפני הרגולטורים הפיננסיים באיטליה מהיכן הגיע הכסף.



במקרה השני, הרשויות בסיציליה דיווחו בסוף אוקטובר שחשפו הלבנת כספים שבה היה מעורב החשבון בבנק הוותיקן של כומר, אשר דודו הורשע בקשרים למאפיה. לפי הרשויות, סכום של 250 אלף יורו, אשר התקבל באופן לא חוקי מהרשות המקומית בסיציליה עבור חברת דגים, נשלח לכומר מאביו כ"תרומה לצדקה", ואחר כך נשלח בחזרה לסיציליה מחשבון בבנק הוותיקן בעזרת סדרת פעולות בנקאיות שהקשו לאתר את מקור הכסף.



האישומים החדשים מגיעים בתקופה לא טובה עבור הוותיקן, לאחר שאתר ההדלפות ויקיליקס חשף כי הגן על כמרים פדופילים. בנק הוותיקן נחשב לבנק זר אשר פועל בתוך איטליה, היות שהוותיקן היא מדינה עצמאית.



זוהי אינה השערורייה הראשונה שבה מסתבך הבנק הוותיק. ב-1986, יועץ פיננסי לוותיקן מת לאחר ששתה בכלא קפה שהורעל בציאניד. בשנת 1982 נמצאה גופתו של בנקאי אחר תלויה מתחת לאחת מקשתות גשר בלאקפריירס בלונדון, כשכיסיו מלאים בכסף ובאבנים. שתי התקריות הכתימו את שמו הטוב של הבנק, העלו חשדות לקשריו עם המאפיה ועלו לו מאות מיליוני דולרים בהליכים משפטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully