וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרכו של אחיה: דוריס באפט מעוניינת לתרום את כל כספה במהלך חייה

הדר תדמור

19.12.2010 / 11:47

דוריס באפט בת ה-82 הקימה את קרן סאנשיין ליידי פאונדיישן ב-1996, ומאז תרמה למעלה מ-100 מיליון דולר מכספה שלה



דוריס באפט, אחותו בת ה-82 של המשקיע המיליארדר וורן באפט, הולכת בדרכו של אחיה ומתכוונת לתרום את כל כספה לפני שתלך לעולמה.



"נתינה היא הדבר המשמח ביותר שאפשר לעשות בחיים, וזה יכול להיות נתינה של דברים גדולים וקטנים כאחד. ישנן הרבה מאד בעיות בעולם היום, וכולנו יכולים לעשות משהו ולשלוט במצב", אמרה באפט בראיון לאתר האינטרנט ריצ'מונד טיים דיספאץ'.קום.



מרבית הונה של דוריס באפט הגיע אליה בשנות התשעים מירושה שקיבלה לאחר שאימה הלכה לעולמה – והורישה לה מספר רב של מניות של חברת האחזקות ברקשייר התוואי של אחיה. בשנת 1996 הקימה באפט קרן צדקה תחת השם סאנשיין ליידי פאונדיישן.



"אנחנו מסתכלים על התרומות כהשקעה. אנחנו לא נותנים נדבות והרווח שלנו מההשקעות אינו פיננסי, אלא ההנאה בלתת קצת מזל טוב לאנשים ולסייע להם להשיג חינוך, שירותי בריאות ולדעת שאנחנו משפיעים", אמרה באפט.



השנה הודיעה באפט כי מאז החלה את מפעל הפילנטרופיה, תרמה לגופים שונים למעלה מ-100 מיליון דולר מכספה שלה. קרן סאנשיין ליידי פאונדיישן תורמת כספים לגופים המסייעים לקדם חינוך בארה"ב, קידום אסירים, קידום מעמד האישה ומטרות רבות נוספות.



"לפעמים אני יושבת במשך 8 שעות מול הטלפון ומתעסקת בענייני קרן הצדקה, אבל אין דרך טובה יותר להעביר את הזמן שלי. מה עוד אני יכולה לעשות, לשחק ברידג'?", שאלה באפט.



וורן באפט, המשקיע המיליארדר, ידוע בין היתר גם בפעילות הפילנתרופיה שלו. ביחד עם ביל גייטס השיק באפט השנה קמפיין בשם the giving pledge שנועד לשכנע את האנשים העשירים ביותר בארה"ב להעביר את מרבית הונם למטרות פילנתרופיות וארגוני צדקה לבחירתם, במהלך חייהם או לאחר מותם. בין יתר העשירים שהצטרפו ליוזמה נמצאים מארק צוקרברג מייסד פייסבוק, לארי אליסון מנכ"ל אורקל, איל המדיה טד טרנר ובמאי הקולנוע ג'ורג' לוקאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully