וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק במפלגת העבודה על תפקיד יו"ר הקק"ל: לשכת המפלגה תכריע בין שטנצלר לשמחון

עמירם כהן

19.12.2010 / 13:03

ויתור מזכירות הלשכה על בחירת מועמד ליו"ר הקק"ל פתחה את הדרך לבחירתו לתפקיד של שלום שמחון ביוני 2010



לשכת מפלגת העבודה תתכנס היום בבית ברל בצופית, לדון בהחלטת מזכירות הלשכה מיוני 2010 לוותר על זכותה של המפלגה לבחור במועמד לתפקיד יו"ר הקק"ל. שופט בית המשפט המחוזי מרכז אברהם יעקב, קבע בהחלטה שקיבל לפני כשבוע, כי מזכירות הלשכה לא הייתה רשאית להחליט לוותר על בחירת מועמד המפלגה, וקבע כי על הלשכה להתכנס ולדון בעצמה בנושא, אם יחתמו על הבקשה לכנס 60 מחברי הלשכה. לשכת מפלגת העבודה מונה יותר מ-200 חברים.



להערכת גורמים במפלגה, תבטל לשכת המפלגה את החלטת מזכירות הלשכה ותחליט להציב לתפקיד מועמד מטעם מפלגת העבודה, אף שלא נראה כי המועמד ייבחר היום. אם תחליט הלשכה לבחור במועמד יציגו ככל הנראה היו"ר המכהן אפי שנצלר ושר החקלאות שלום שמחון את מועמדותם אך ייתכן שיהיו מועמדים נוספים.



ויתור מזכירות הלשכה על בחירת מועמד המפלגה ליו"ר הקק"ל, היא זו שפתחה את הדרך לבחירתו לתפקיד ביוני 2010 של שר החקלאות שלום שמחון, מבחירי מפלגת העבודה, לאחר שהוצע לכך כמועמד הגוש המרכזי בהנהלת התנועה הציונית. בגוש הזה חברים מלבד מפלגת העבודה גם התנועה הרפורמית, מר"צ וגופים נוספים ובמגעים מוקדמים בין הסיעות הובטח רוב למינויו של שמחון. המינוי בוטל לאחר מכן על ידי בית המשפט.



מדברים שאמר שטנצלר בסוף השבוע ב"שבת תרבית" בחולון, עולה כי הקק"ל העלתה את יעד הנטיעות שלה ביערות הכרמל בשנה הבאה למיליון וחצי וזאת לאחר שלפני מספר ימים דיווחה על יעד של מיליון עצים: "הקק"ל תחזיר את הירוק לכרמל", אמר שנצלר. לדבריו, מאז נכנס לתפקידו כיו"ר הקק"ל לפני 4.5 שנים, הוא הצליח לעצור את הקריסה הכלכלית שבה היה נתון המוסד ומנע מכירה הכללית של נכסי הקק"ל. כמו כן הצליח, לדבריו, שיתוף הדירקטוריון החדש ועובדי החברה, להבריא את הארגון ובקופת המוסד נצברו 2 מיליארד שקל: "הפכנו לארגון ירוק מהמובילים בעולם, בנינו 5 ישובים חדשים ועוד היד נטויה וזו הציונות האמיתית".



מקור במשרד החקלאות מסר כי שטח של כ-5,000 דונם בלבד מסך 42 אלף דונם היערות שנשרפו בכרמל הם יערות קק"ל ולא היו בשטח הזה כה הרבה עצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully