וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד 1,000 מקומות עבודה בדרכם לפריפריה

משרדי האוצר והתמ"ת הודיעו על הרחבה בת 300 דונמים לאזור התעשייה נע"מ שבדרום, במטרה להרחיב את הסיוע לפעילות בפריפריה. הפיתוח באזור יוביל, בין השאר, לאלף מקומות עבודה חדשים

משרדי התמ"ת והאוצר הודיעו היום (ראשון) על הרחבת הסיוע לפעילות בפריפריה. המשרדים סיכמו על הרחבת השיווק והפיתוח של כ-300 דונמים באזור התעשייה נע"מ שבדרום.

עד כה שווקו 300 דונם ראשוניים באזור, המשותף לנתיבות, מרחבים, אופקים ומועצה אזורית שדות נגב, ומפעלים כדוגמת "טרה" כבר התמקמו להם במקום. תוכנית המשרדים היא לפתח ולשווק 300 דונמים נוספים, שאמורים לספק כ-1,000 מקומות עבודה ישירים.

עוד סיכמו המשרדים ליצור פיילוט למתן הטבות באזור תעשייה משותף למספר רשויות בצפון הארץ. לפי הפיילוט, יקבלו המפעלים במקום סיוע בהכשרת עובדים, סיוע בפיתוח הקרקע, סיוע בעלות הקמת המפעל ועוד.

בנוסף, הוקצו 60 מיליון שקלים לשנתיים הקרובות, עבור פיתוח ושדרוג אזורי תעשייה בפריפריה במטרה לעודד הגדלת היצע מקומות העבודה באזורים אלו בדרך של הקמת והרחבת מפעלים. וכן, יוקצו 260 מיליון שקלים נוספים לתקציב המדען הראשי בשנת 2010, להעמקת הפעילות בתחום המחקר והפיתוח לטובת הרחבה ועיבוי מעגל התעסוקה והפעילות בענף תעשיות עתירות הידע.

ממשרד התמ"ת נמסר כי הפיילוט בנע"מ ובאזור נוסף בצפון, "הינם חלק ממאמץ משותף של שני המשרדים לשיווק מואץ באזורים נבחרים ומתוך תפיסה כי יש למקד את פעילות השיווק התעשייתית באזורי תעשייה בעלי פוטנציאל גדול ובלתי ממומש. שני המשרדים פועלים יחד ליישם תפיסה זו ולפתח מנוף שיווקי באזורים נבחרים במגוון אמצעים".

שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר ציין כי משרדו רואה חשיבות רבה בקידום תחום התעשייה והתעסוקה בישראל ובמיוחד באזורי הפריפריה. "כחלק מתוכנית אסטרטגית, הממשלה נוקטת צעדים רבים לשיפור התעסוקה ופוטנציאל הצמיחה באזור הפריפריה. משרדי נושא את דגל הפיתוח התעסוקתי בפריפריה ופעולות אלו מגשימות את מדיניות המשרד לחיזוק התעשייה ולמשיכת מפעלים לצפון ולדרום. עתיד התעשייה נמצא בפריפריה. אני קורא לתעשיינים ובעלי מפעלים מאזור המרכז לבחון את האפשרות האטרקטיבית להעתיק את מפעלם".

שר האוצר, יובל שטייניץ הוסיף: "משרדי האוצר והתמ"ת מקדמים בשנה האחרונה מהפכה בתעשייה בפריפריה, הרפורמה בחוק עידוד השקעות הון, תוכנית "יתרון יחסי" לתעשיות עתירות הידע והטיפול באזורי התעשייה בפריפריה מהווים מענה מוחץ לאתגרי התחרותיות של התעשייה הישראלית, וליצירת מקומות העבודה בפריפריה. המהלך שעליו סוכם מאפשר לרכז מאמצים באזורי תעשייה משמעותיים בפריפריה ולייצר בהם את התשתית הנדרשת להבטחת תעסוקה בהיקף ובאיכות שיעבו את עוגני הצמיחה של הנגב והגליל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully