וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין לא מוותרת על קשרי המסחר עם ישראל

19.12.2010 / 15:30

לפי מחקר של משרד התמ"ת, בשנה האחרונה הוכפלה כמות המסחר עם סין והסתכמה ב-1.8 מיליארד דולר. סך היבוא הצפוי ל-2010 כולה - כ-4.7 מיליארד דולר

מחקר חדש של התמ"ת מצא כי היצוא לסין בשנה האחרונה יותר מהוכפל, והסתכם ב-1.8 מליארד דולר.

זאת, לאחר בקשת ראש הממשלה להקמת ועדה בין משרדית לבחינת הדרכים באמצעותן ניתן להגדיל באופן ניכר את היצוא הישראלי לסין, בהתחשב באפשרויות הגלומות בהתפתחות הכלכלה הסינית ובתחושה של מומחים ומקבלי החלטות כי ישראל אינה ממצה די את אפשרויות היצוא לסין והיא עלולה להפסיד את חלון ההזדמנויות לכך.

סין מוגדרת במינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת כמדינת יעד ליצוא, והמשרד מפעיל שורה של תוכניות על מנת לעודד את היצוא אליה.

סין היא היצואנית השנייה בגודלה בעולם ומייצאת בכ-1.2 טריליון דולר בשנה. עיקר יצואה הינו מכונות ומכשור חשמלי, טקסטיל, ציוד רפואי ומוצרי מתכת. סין היא היבואנית הרביעית בגודלה בעולם ומייבאת ב-954 מיליארד דולר בשנה. כ-52% מן היבוא הסיני נעשה מיפן, הונג קונג, דרום קוריאה, ארה"ב, טייוואן וגרמניה. שאר היבוא, המסתכם בכ-450 מיליארד דולר בשנה, מתבצע משאר מדינות העולם. היבוא הסיני העיקרי הינו ציוד ומכונות חשמליות, נפט ותזקיקים, ציוד אופטי, מתכות, פלסטיק וכימיקלים אורגניים.

לבקשת הוועדה נערך מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת לביצוע סקר במפעלי התעשייה בישראל שמטרתו הבנה מעמיקה של הבעיות והחסמים הכרוכים ביצוא לסין.

לפי מחקר התמ"ת, שלושה ענפים תרמו לעיקר הגידול ביצוא ב-2010: מנועים וציוד חשמלי (טכנולוגיה עילית מעורבת), דשנים (טכנולוגיה מסורתית מעורבת) וציוד בקרה ומדידה (טכנולוגיה עילית). לישראל יתרון יחסי במוצרים אלה.

במקביל לגידול היצוא לסין גדל גם היבוא של ישראל משם, בשלושת הרבעונים הראשונים של 2010 לעומת הרבעונים המקבילים אשתקד, ב-34%, כך שסך היבוא הצפוי ל-2010 כולה הינו כ-4.7 מיליארד דולר. גרעון הסחר של ישראל מול סין הנגזר מנתונים אלה צפוי להיות כ-2.5 מיליארד דולר.

שר התמ"ת בן אליעזר בירך על הנתונים, ואמר כי "המשרד הכריז על סין כשוק יעד, והגדיר את חיזוק הסחר בין שתי המדינות ואת שיתופי הפעולה הטכנולוגי והתעשייתי בראש סדרי העדיפויות ומשקיעה מאמצעים ומשאבים להשגת מטרה זו".

מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, אמר כי "הנתונים העולים בסקר מצביעים על כך שעלינו להתרכז ככל הניתן ביתרונות היחסיים שלנו, קרי החדשנות, היזמות והון אנושי משובח"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully