וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמן פויכטונגר תעשיות יוכל לתבוע נושאי משרה לשעבר בחברה ובהם רפי פלד ואריה גבעוני

הילה רז

19.12.2010 / 16:09

כמו כן, יוכל הנאמן להגיש תביעה נגד חברת הביטוח כלל על הנזקים שנגרמו לנושים בשל פרשת פלד-גבעוני



הנאמן על הסדר הנושים של חברת פויכטונגר תעשיות, רו"ח חן ברדיצ'ב, יוכל לתבוע באופן אישי את בעלי השליטה ונושאי המשרה לשעבר בחברה, ובהם עזריאל פויכטונגר, אריה גבעוני, רפי פלד, דוד הבי וטל יגרמן. בנוסף, יוכל ברדיצ'ב להגיש תביעה נגד חברת הביטוח כלל, שביטחה בפוליסת ביטוח דירקטורים ונושאי משרה, על הנזקים שנגרמו לנושים בשל פרשת פלד-גבעוני - כך קבע בשבוע שעבר השופט עופר גרוסקופף מבית המשפט המחוזי מרכז. השופט הטיל על נושאי המשרה והדירקטורים הוצאות משפט לטובת הנאמן בסך כולל של 185 אלף שקל.



הנאמן לא יוכל לתבוע את יוסף בר מוחה, דוד לפלר, רחל טולדנו, רמי לוי ויגאל גלאי שכיהנו כדירקטורים בחברת הבת בלבד. הנאמן ישלם להם יחדיו הוצאות משפט בסך 50 אלף שקל.



הפרשה נחשפה במחצית הראשונה של 2002, כשקבוצת חברות ציבוריות - שהשליטה בהן נרכשה על ידי קבוצת משקיעים בראשות פלד, גבעוני, הבי ויגרמן - קרסה והותירה אחריה חובות בסך מאות מיליוני שקלים. לפי התביעה, ארבעה ימים לאחר רכישת השליטה בחברה, אישרו הדירקטורים החדשים שלה באופן רשלני מספר עסקות מורכבות וסבוכות שהביאו לקריסתה.



אחת החברות שספגו את הנזק הקשה ביותר הייתה פויכטונגר תעשיות בע"מ. במסגרת הסדר נושים שאושר בשנת 2003, הסמיכה השופטת ורדה אלשיך את נאמן הקבוצה, רו"ח ברדיצ'ב, להגיש תביעה נגד בעלי השליטה ונושאי המשרה לשעבר. הגשת התביעה התעכבה בשל חקירה פלילית שהתקיימה בפרשה. יגרמן הועמד לדין והורשע בשורה של עבירות פליליות בנוגע לפעילותו כנושא משרה בחברה, פעילויות שהביאו להתרסקותה הכלכלית של אותה חברה.



ב-2009, הגיש הנאמן תביעה בסך 75 מיליון שקל נגד בעל השליטה לשעבר, פויכטונגר ובעלי השליטה שרכשו ממנו את השליטה בחברה, ובראשם גבעוני, פלד והיועץ הפיננסי יגרמן, נושאי משרה נוספים בקבוצה וכלל חברה לביטוח. הנתבעים הגישו שמונה בקשות לסילוק על הסף, שכללו טענות של היעדר סמכות של הנאמן להגיש תביעה נגדם, טענות לפטור ושיפוי שהוענקו להם מתוקף תפקידם כדירקטורים בחברה וטענות נוספות.



השופט גרוסקופף דחה את הטענות שדרשו לסלק את התביעה על הסף. לגבי הטענה כי הנאמן אינו מוסמך לתבוע את נושאי המשרה, מאחר שחובות החברה לנושיה שולמו, כתב השופט "קשירת ידיו של בית המשפט בבואו לאשר הסדר נושים משמעה הגבלת מרחב הפתרונות היצירתיים אותם יכולים הצדדים לאמץ במטרה לאפשר יציאת החברה לדרכה החדשה. הגבלה כזו אינה רצויה, ובוודאי שאין מקום לקרוא אותה על דרך הפרשנות לתוך הסדר חוק שעל פניו ביקש להותיר גמישות מרבית בידי בית המשפט של חדלות פירעון".



השופט הוסיף כי "יש להכיר בסמכות רחבה של בית משפט של חדלות פרעון לאשר הסדר נושים הכולל לא רק הוראות המביאות באופן ישיר להגדלת קופת הנושים, אלא גם הסדרים נוספים, שאינם תורמים אמנם ישירות להגדלת קופת הנושים, אולם מהווים מרכיב חיוני במארג הכלכלי-משפטי המאפשר לממש את תוכנית ההבראה".



רו"ח חן ברדיצ'ב יוצג באמצעות עו"ד ד"ר ישראל (רלי) לשם, נדב ויסמן ולירן בר-שלום ממשרד מיתר ליקוורניק גבע & לשם ברנדויין ושות'; עזריאל פויכטונגר יוצג ע"י עו"ד ליפא מאיר; הדירקטורים בחברה יוצגו על ידי עו"ד צבי אגמון; את כלל חברה לביטוח ייצגה עו"ד פגי שרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully