וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב ננעל בעליות שערים קלות

יעל פטר

19.12.2010 / 16:40

יום המסחר הראשון לשבוע בבורסת תל אביב ננעל בעליות שערים שמסמנות את התייצבותו של ת"א 25 מעל 1,300 הנקודות. ת"א 25 עלה ב-0.2% ות"א 100 התחזק ב-0.1%

יום המסחר הראשון בשבוע בבורסה נחתם בעליות שערים קלות. מדד ת"א 25 הוסיף 0.2% ונחתם ברמה של 1308 נקודות ומדד ת"א 100 עלה ב-0.1% ונחתם ברמה של 1208 נקודות. מדד הבנקים הוסיף 0.1% ומדד מניות הנדל"ן נחלש ב-0.6%.

גלעד אלטשולר כתב בשבוע שעבר כי "האופוריה של המשקיעים מוגזמת. ארה"ב עדיין לא חזרה לפסי צמיחה חזקים, ולדעתנו הירידות החדות במחירי האג"ח האמריקניות יעצרו". ובאמת, ביום שישי ירדו באמריקה התשואות על האג"ח מ-3.5% ל-3.33%.

"התשואות עלו בחדות בפרק זמן קצר בתקופה האחרונה מ-2.5% ל-3.5%. בכלכלה יש ניצנים של התאוששות, אך זה עוד רחוק מהתחממות בשוק", מסביר אלטשולר. "שוק העבודה בארה"ב עדיין בעייתי. בתחום הנדל"ן עדיין ישנם עיקולים והמצב אינו פשוט. להערכתנו הריבית תשאר נמוכה בתקופה הקרובה. הפער בין הריבית הקצרה לארוכה הולכת וגדלה, ואיני רואה את רף ה-3.5% נפרץ כלפי מעלה", הוא אומר.

"המשקיעים מתייחסים אל השווקים כאליו הם הולכים בוודאות ובמהירות צפונה, ניתן לראות זאת במחירי המניות ואיגרות החוב. בתחום המניות ישנו הגיון בכך, המכפילים בארה"ב באמת נמוכים. אולם הכלכלה לא חזקה דיה שאפשר יהיה לטעון כי תהיה העלאת ריבית. חשוב לראות כיצד מתפתחת הכלכלה ללא התמריצים הפיסקלים של הממשל האמריקאי", אומר אלטשולר.

"אנו צופים כי התשואות לא תעלנה מעל 3.5% באופן משמעותי, אולי הן אפילו ירדו כפי שראינו ביום שישי. באפיק המניות תמשיך מגמה חיובית, בגלל ניצני היציאה מהמשבר והמכפילים של החברות הנמאים ברמה נמוכה יחסית. בשוק האג"ח לא צפויה צמיחה גדולה וחזקה, גם בארה"ב וגם בארץ", מסכם גלעד אלטשולר.

חברת פלוריסטם (-1.32% , 1.5) פתחה היום את יום המסחר הראשון בבורסה לרגל הרישום הכפול של מניות החברה הנסחרת גם בנאסד"ק. פלוריסטם עוסקת בפיתוח תרופות מתאי גזע המצויים בשיליה האנושית. שער הסגירה של מניית פלוריסטם בוול סטריט הוא 1.5 דולר.

אירלנד מושכת את השוק מטה

יום המסחר האחרון בשבוע בוול סטריט נחתם ביציבות, לאחר שהמדדים המובילים נעו בטווח צר במהלכו. זאת, כאשר הורדת הדירוג לאירלנד משכה את השוק מטה, בעוד נתוני מקרו אמריקאיים חיוביים משכו בכיוון ההפוך. דאו ג'ונס נחתם ללא שינוי על רמה של 11,495 נקודות, נאסד"ק עלה ב-0.2% ל-2,643 נקודות ומדד S&P 500, שרשם אתמול שיא של שנתיים, התחזק קלות ב-0.1% ל-1,244 נקודות.

בגזרת המקרו העולמית, נשיא ארה"ב ברק אובמה אישר בחתימתו ביום שישי את החקיקה המאריכה את הטבות המס לאמריקאים, בצעד שנחשב כוויתור עקרוני משמעותי של אובמה, שמאז מסע הבחירות שלו קורא להגדלת המיסוי על העשירים והקלת המיסוי על המעמדות הנמוכים יותר. במסגרת החוק החדש יינתנו הטבות מס למיליונרים ולבני המעמד הבינוני, בנוסף על הארכת הסיוע למובטלים.

ובתחום המיקרו המקומי, חברת לידר השקעות (9.75% , 34.9), השלימה את הסכם החלוקה מחדש של נכסי הנדל"ן בבעלות החברה בקרואטיה עם החברה השותפה בפרויקטים. לפני העסקה החזיקה לידר ב-50% מ-8 הפרויקטים בקרואטיה ביחד עם שותפתה. מהות ההסכם הוא חלוקה מחדש של אחזקותיהם בחברות ללא העברת תשלומים מצד לצד. בעקבות העסקה צפויה החברה לרשום בדו"חות הכספיים רווח נטו של כ-1.2 מיליון אירו.

עקיבא מוזס, מנכ"ל חברת כיל (-1.0% , 5960.0), מכר ביום חמישי לחברה לישראל מניות בסכום של 58 מיליון שקל. מוזס מימש חבילה של 1.5 מיליון אופציות שקיבל במסגרת תוכנית אופציות מ-2007 ל-985 אלף מניות ומכר אותן לחברה לישראל במחיר של 58.8 שקל למניה, מחיר המניה עם פתיחת המסחר באותו יום.

חברת איתמר מדיקל (-2.21% , 212.1) המפתחת מכשור רפואי לטיפול בתחום השינה והקרדיולוגיה תפתח עבור ענקית הפארמה הבינלאומית, רוש, הנסחרת לפי שווי שוק של 123 מיליארד דולר, גרסה של מכשיר ה-EndoPAT הקיים שלה, המיועדת לשימוש בבעלי חיים. במסגרת ההסכם, תממן רוש במשך 3 שנים כ-85% מתקציב הפיתוח, אשר עשוי להסתכם בכ-1.6 מיליון יורו, והיתרה תמומן ממקורות איתמר מדיקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully