וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת בגין מתנגדת להחלטת פישר להנפיק שטר עם דיוקנו של רה"מ לשעבר מנחם בגין

צבי זרחיה

19.12.2010 / 18:46

בני בגין: "המשפחה הביעה התנגדותה לפני חצי שנה, וכשחודשו הדיונים על השטרות - איש לא פנה אלינו"



משפחת בגין מתנגדת להחלטתו של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, להנפיק שטר עם דיוקנו של ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין. השר בני בגין אמר הערב כי "משפחת בגין כבר הביעה לפני כחצי שנה את התנגדותה להנפקת השטר. ואולם, באחרונה לאחר שחודשו הדיונים בבנק ישראל בקשר להנפקת השטרות החדשים - איש לא פנה אל המשפחה ולא קיבל את תמיכתה בהנפקת השטר".



מבחינה משפטית, בנק ישראל אינו חייב להתייעץ עם משפחת בגין בטרם קבלת ההחלטה. ואולם, בשל ההתנגדות העקבית של המשפחה הנמשכת זה 15 שנה, תוהים בכנסת האם צריך להנפיק את השטר בניגוד לעמדת המשפחה או לקבל אותה.



פישר צלצל למשפחת בגין בסוף השבוע ושוחח עם בני בגין בעניין, וזה הביע את התנגדותו. פישר גם החליט בסוף השבוע שיונפקו שטרות עם דיוקנותיהם של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, שי עגנון, והמשוררת רחל גולדברג.



בלשכת שר האוצר הופתעו מהחלטת פישר להנפיק שטרות עם דיוקנותיהם של בגין, רבין, עגנון ורחל, בלא התייעצות עם שטייניץ. השר ביקש בחודשים האחרונים לפעול לכך שעל השטרות יוטבעו דיוקנות של יותר נשים ואישי רוח. כמו כן, צויין שדיוקנו של עגנון מוטבע זו הפעם השלישית על שטר המונפק בישראל. שטייניץ מתכוון להצביע בשבוע הבא בממשלה נגד הצעת פישר. גם שרת התרבות לימור ליבנת הביעה התנגדות להצעה ודרשה להוסיף עוד אישה לרשימה.



מבנק ישראל נמסר בתגובה כי לאחר תהליך התייעצות ארוך ודיונים שהתקיימו בוועדה המייעצת לנגיד בעיצוב השטרות ובבנק ישראל, החליט הנגיד לשלב שני היבטים של ההיסטוריה הישראלית - המדיני והתרבותי - על ידי שני מדינאים שחתמו על הסכמי שלום עם שכנינו, ושתי דמויות בולטות מתחומי הספרות והשירה.



הנגיד אמר כי יש חשיבות לציין באופן היסטורי את מנהיגי האומה לטובת הדורות הבאים, מה גם שדמויות המנהיגים שנבחרו מהווים שיעור חשוב במורשת של עם ישראל. הנגיד הודה לחברי הוועדה בראשות השופט טירקל, על הזמן הרב שהקדישו לנושא ועל המלצותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully